Groupama România, subsidiara locală a grupului francez Groupama și liderul pieței de profil, a fost capitalizată cu 196,5 milioane de lei, de la 122,6 milioane de lei la 319,1 milioane de lei, operațiunea fiind necesară pentru menținerea indicatorilor de lichiditate și solvabilitate în urma creșterii subscrierilor și, implicit, a riscurilor pe segmentul RCA. Compania a ajuns pe piața RCA la o cotă de 20,62% la finele lunii septembrie 2022, de la 3,21% în primele 9 luni 2021.
"Strategia Groupama a fost întotdeauna aceea de a crește sustenabil, respectându-ne valorile și fiind un actor responsabil în industria de asigurări din România. Creșterea accentuată a subscrierilor RCA a presupus pentru compania noastră și consolidarea fondurilor proprii eligibile să acopere necesarul de capital și să asigure, totodată, o rată de solvabilitate care permite dezvoltarea sustenabilă. În prezent, capitalul social Groupama a crescut cu 196,5 milioane lei, rata de solvabilitate a companiei rămânând astfel la un nivel foarte bun, nivel care ne permite să ne urmărim în continuare strategia de creștere sustenabilă. Avem parte în acest proces de susținerea continuă a grupului din care facem parte, între 2020 și sfârștiul T4 2022, compania noastră beneficiind de 500 milioane lei sub formă de finanțare adițională adusă în România, un semn de încredere în piața noastră. La finalul anului 2021, Groupama a avut o rată de solvabilitate de 147%, noile valori urmând a fi comunicate după finalizarea procedurilor de auditare aflate în curs de derulare", au declarat pentru Profit.ro reprezentanții asigurătorului.
În 2021, compania a subscris prime de asigurare în sumă totală de 1,629 miliarde de lei, în urcare cu 53,3% față de anul precedent.
"Creșterea veniturilor este influențată semnificativ de linia RCA, care se datorează unei normalizări în curs a pieței, după falimentul liderului (City Insurance - n.r.) în septembrie 2021, respectiv migrării clienților către oferta Groupama, una care respectă principiul calității la un preț corect. Cu toate acestea, linia RCA a continuat să genereze pierderi semnificative în 2021, atât din cauza inflației costurilor daunelor și reasigurărilor, cât și prin prisma faptului că România înregistrează, în continuare, o frecvența crescută a accidentelor rutiere severe", se arată în raportul anual al companiei.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV eMAG lansează IFN "HeyBlu"
Linia RCA a adus Groupama venituri de 557,05 milioane de lei, de la 134,63 milioane de lei in 2020, ponderea acestui segment urcand la 34% din totalul subscrerilor, comparativ cu 13% in anul precedent.
Profitul net a urcat de la 17,26 milioane de lei în 2020 la 21,1 milioane de lei în 2021.
Groupama a intrat pe piața din România prin preluarea Asiban și BT Asigurări, precum și a OTP Garancia Asigurări.
Investițiile grupului francez în România au atins 750 milioane de euro, sumă care include și prețul plătit pentru preluarea celor trei asigurători, din care 350 milioane de euro pentru Asiban, în 2008.