"Ca număr de persoane care își cumpără vacanțele prin agenții, Grecia rămâne pe primul loc, dar, ca volum și cifră de vânzări, Turcia este cea mai vândută destinație pentru că în Turcia pachetele sunt mai scumpe, având în vedere că majoritatea hotelurilor sunt de 5 stele. Pe Grecia ai și hoteluri de o stea și de o stea jumate, și două și trei, pensiuni...ai de toate. Important este că, timp de două săptămâni, cât Grecia și-a lămurit situația cu creditorii externi, nu s-a retras nimeni. E adevărat, ritmul de înscriere a scăzut, este normal, nu toți înțeleg ce se întâmplă, văd câte ceva la televizor și se sperie. Acum, vânzările și-au revenit pentru Grecia", a spus Alin Burcea, vicepreședinte al Asociației Naționale a Agențiilor de Turism, pentru Agerpres.
În ceea ce privește litoralul românesc, reprezentantul ANAT estimează că la finalul sezonului se vor contabiliza creșteri similare cu cele consemnate în sezonul din 2014."Pe litoralul românesc vindem mai bine decât anul trecut. Deși nu am pornit prea bine, e creștere. Cred că va fi o creștere de o cifră a vânzărilor, de 2-5% față de anul trecut. Last-minute-urile atrag în aceeași măsură ca și anul trecut, dar importante pentru agenții sunt 'early booking'-urile. Din păcate, muntele și stațiunile balneo merg mai slab ca vânzări de pachete turistice în agenții, dar ceva, ceva, tot se vinde", a mai adăugat Burcea.