Google critică un posibil ordin al UE pentru vânzarea unei părți din afacerea sa cu publicitate, considerând că ar fi disproporționat

Google critică un posibil ordin al UE pentru vânzarea unei părți din afacerea sa cu publicitate, considerând că ar fi disproporționat
scris 10 dec 2023

Google, parte a grupului Alphabet, a criticat un posibil ordin al autorităților antitrust din Uniunea Europeană pentru vânzarea unei părți din afacerea sa cu publicitate online, considerând că ar fi disproporționat și nedrept pentru partenerii săi în acest domeniu, transmite Reuters, citat de News.ro

Comentariile directorului Google, Oliver Bethell, și ale vicepreședintelui său pentru reclame globale, Dan Taylor, făcute vineri, au venit după ce gigantul tehnologic din SUA a răspuns la acuzațiile UE transmise companiei în iunie.

Urmărește-ne și pe Google News

"Ne opunem dezinvestirii. Nu credem că acesta este rezultatul potrivit pentru acest caz. Credem că aceasta este o parte extrem de eficientă a afacerii noastre. Și acest tip de remediu ar fi disproporționat în circumstanțe și am explicat acest lucru Comisiei în răspunsul nostru la declarația lor de obiecții", a declarat Bethell reporterilor.

Comisia Europeană a declarat că Google a abuzat din 2014 de dominația sa în industria tehnologiei de publicitate online prin puterea sa de piață de ambele părți ale lanțului de aprovizionare.

Comisia a spus că Google făcut acest lucru asigurându-se că atât instrumentele sale de intermediere pe partea de cumpărare, cât și pe partea de vânzare ar favoriza propriul său AdX Ad Exchange în licitațiile de potrivire.

Taylor a spus că este o practică obișnuită în industrie să servească atât agenții de publicitate, cât și editorii, un număr de rivali făcând același lucru.

”Există multe firme care au afaceri de tehnologie concurente cu noi, Amazon, Microsoft, Criteo, Comcast și altele. Oferă platforme publicitare și instrumente ca ale noastre, care se adresează atât agenților de publicitate, cât și editorilor. Acum este obișnuit să faceți acest lucru în industrie, deoarece beneficiază atât agenții de publicitate, cât și editorii”, a spus el reporterilor.

Mizele sunt mai mari pentru Google în această ultimă ciocnire cu autoritățile de reglementare, deoarece se referă la o parte din activitatea de publicitate a companiei, care a reprezentat 79% din veniturile totale anul trecut și făcându-l cel mai mare generator de bani.

Veniturile sale din publicitate în 2022, inclusiv din serviciile de căutare, Gmail, Google Play, Google Maps, reclame YouTube, Google Ad Manager, AdMob și AdSense, s-au ridicat la 224,5 miliarde de dolari.

Google poate cere o audiere închisă pentru a-și susține cazul în fața unor înalți oficiali antitrust din UE și naționali, înainte de emiterea unei hotărâri, care ar putea veni anul viitor.

viewscnt
Afla mai multe despre
google
ordin
ue