Persoanele fizice, persoanele juridice, entitățile fără personalitate juridică, precum și sediile secundare care au obligația înregistrării ca plătitori de impozit pe salarii, dar care nu depun în termenele prevăzute de legislația în vigoare declarația de înregistrare fiscală, sunt înregistrate fiscal din oficiu, sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale, informează Agenția Națională de Administrare Fiscală (ANAF).
Procedura de înregistare fiscală din oficiu nu se va aplica persoanelor fizice care dețin cod numeric personal și sunt supuse impozitului pe venit, cu excepția persoanelor fizice care desfășoară actvități economice în mod independent sau exercită profesii libere.
Practic, ANAF a actualizat printr-un proiect de ordin procedura de înregistrare fiscală, din oficiu sau la cererea unei autorități care administrează creanțe fiscale, a unui subiect care nu și-a îndeplinit obligația de înregistrare fiscală conform legii. Până acum, aceasta era prevăzută de Ordinul 714/2012.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Înregistrarea fiscală se realizează din oficiu, pe baza constatărilor proprii ale ANAF sau la cererea altei autorități care administrează creanțe fiscale.
Solicitarea trebuie să fie însoțită de copii de pe documentele care au stat la baza formulării acesteia.
ANAF va trimite o notificarea celor care ar urma să fie înregistrați din oficiu care reprezintă și invitație în vederea audierii.
Dacă înregistrarea este consecința unor constatări ale organelor de inspecție fiscală sau ale unor hotărâri judecătorești definitive/definitive și irevocabile prin care se dispune înscrierea unor fapte în cazierul fiscal al persoanelor fizice nerezidente, neînregistrate fiscal în România, ANAF nu va trimite notificări celor în cauză.
În cazul în care, în termenul prevăzut de notificare, contribuabilul depune declarația de înregistrare fiscală, procedura se sistează prin referat motivat și se face în baza declarației acestuia.