Radcom București a câștigat licitația pentru furnizarea unei aplicații care le va permite călătorilor RATB, prin intermediul telefonului mobil, să aibă acces la informații atât despre traseele autobuzelor, troleelor și tramvaielor, dar și despre cât anume trebuie să aștepte în stație sosirea unei mașini. Estimat la 4,5 milioane de lei, fără TVA, contractul a fost atribuit pentru suma de 915.000 lei, fără TVA.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
Radcom este controlată de Eugen Dogaru – 50%, Nicolae Badea – 40%, fostul patron al clubului Dinamo, și Computerland România – 10% (deținută integral de Badea).
Cu afaceri de 48 milioane de lei și un profit net de 1,27 milioane de lei în 2017, compania desfășoară alte activitati de telecomunicatii, conform www.termene.ro.
Ceilalți ofertanți au fost Centrul pentru Servicii de Radiocomunicatii, Ascenta IT Services, ERM Advanced Telematics, Critical Technologies, Anzi Soft, Thoreb Information Systems, Vodafone România, Telekom Romania Communications, Orange România, Kapsch România, RCS&RDS, Mira Telecom și Progemisoft, conform datelor analizate de Profit.ro.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Probleme cu buffer-ul la Finanțe: Rezerva de valută a coborât cu aproape 2 miliarde de euro sub obiectiv și lasă statul mai vulnerabil în fața băncilorAplicația va fi pusă în funcțiune pe un număr de 1.450 de vehicule ale Regiei Autonome de Transport București (RATB) în termen de 5 luni de la data atribuirii.
“În scopul creșterii calității serviciilor oferite călătorilor și a atractivității transportului public în Municipiul București, RATB dorește să pună la dispoziția călătorilor informații privind traseele pe care operează și timpii estimați de așteptare a vehiculelor în stații, prin intermediul unei aplicații pentru telefoane mobile de tip smartphone, atât pentru sistemul de operare Android cât și pentru sistemul de operare iOS. Această aplicație pentru telefoanele mobile va fi pusă la dispoziția publicului călător cu titlu gratuit”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
În primăvara anului 2016, RATB a lansat o variantă de mobil a website-ului propriu, prin care călătorii. să aibă acces la orarul de plecare a vehiculelor de la capetele de linie și la orarul de trecere prin fiecare stație, dar în vara acestui an a constatat că aplicația este necunoscută majorității călătorilor și a promis un proiect nou.
CITEȘTE ȘI Banca Transilvania scoate peste 150 milioane lei din ERB Retail Services IFN, care va fuziona cu BT Direct IFNÎn a doua parte a anului 2017, transportatorul public din Capitală o inițiat o licitație similară, estimată la 9,8 milioane de lei, fără TVA, dar a anulat-o.
Potrivit datelor verificate de Profit.ro, la licitație s-au înscris atunci Avitech, Siveco Romania, Telekom Romania Communications, Radcom, UTI Grup, Vodafone Romania, Swarco Traffic Romania, Compuware Systems, Briliant Technologies, Alien Concept Electronics, Beecloud și Tech Pro Expert.
Conform RATB, niciunul din cei 12 ofertanți nu au depus însă o ofertă.
RATB a mai susținut că motivele care au condus la anularea licitației nu sunt imputabile persoanelor care au redactat și aprobat caietul de sarcini al licitației și respinge informațiile referitoare la existența unor condiții preferențiale în documentația procedurii de atribuire.
CITEȘTE ȘI Indicatorul percepției asupra economiei și-a revenit în august, dar detaliile nu sunt tocmai bune"Motivele anulării nu au fost determinate de prevederile caietului de sarcini. Caietul de sarcini (...) a fost aprobat în toate organismele interne ale RATB (Comisie Tehnico-Economică, Comitet de Conducere Executivă, Consiliul de Administrație), dar și în Comitetul Tehnico-Economic pentru Societatea Informațională organizat de Ministerul Comunicațiilor și Societății Informaționale (MCSI), fapt ce exclude afirmațiile privind condiții tehnice «preferențiale»", se mai arată în răspuns.
Unul dintre ofertanții înscriși la licitație a declarat însă pentru Profit.ro că termenul foarte scurt de implementare a proiectului putea fi respectat doar de către o companie care avea în stoc sau în curs de livrare sistemele software și echipamentele hardware solicitate de RATB.