Compania Vascar din Vaslui, producător de mezeluri, conserve și pate, estimează o creștere a business-ului cu 20% în acest an, până la 73,4 milioane de lei (16,3 milioane de euro), și vrea să ajungă cu distribuția la nivel național.
"2016 este un an important, al creșterii companiei de la brand regional la brand național. Investim în promovare, în dezvoltarea portofoliului de produse, extinderea numărului de canale de distribuție, echipamente tehnologice, logistică-flota de vânzări, echipamente pentru comerțul cu amănuntul. Astfel, estimăm o creștere a cifrei de afaceri de peste 20%", a spus, pentru Profit.ro, Vlad Ciuburciu, director de marketing Vascar.
Anul trecut, compania a avut afaceri de 61,2 milioane de lei (13,8 milioane de euro), în creștere cu 3% față de anul anterior. Pentru anul acesta, reprezentanții companiei țintesc un rulaj cu o cincime mai mare, până la 73,4 milioane de lei (16,3 milioane de euro).
Preparatele din carne (mezeluri și pate) reprezintă 70% din business, în timp ce conservele – 30%.
Printre acționarii principali ai companiei Vascar sunt Gabriela Ciuburciu (48,88%) și SIF II Moldova (21,45%), potrivit datelor de la Registrul Comerțului.
"Anul trecut a fost unul al investițiilor tehnologice, astfel că am investit peste 600.000 euro în flota de mașini și echipamente pentru comerțul cu amănuntul. Totodată, ca urmare a hotărârii acționarilor de reinvestire a profitului, capitalul social al companiei a fost dublat, de la 1.735.430 la 3.470.860 lei", a mai spus reprezentantul producătorului.
Și pentru anul în curs compania are în plan investiții care se ridică tot la 600.000 de euro.
Brandul are deja 21 de magazine localizate în Moldova, cel mai recent fiind inaugurat la Bacău, în luna mai, iar până la finalul anului speră să ajungă la o rețea de 25 de magazine proprii. Printre orașele luate în calcul pentru inaugurarea de noi magazine se numără Brăila, Galați și Iași. În plus, compania ia în calcul și deschiderea unui alt depozit regional, în afară de cel inaugurat la București în această lună.
La începutul lunii aprilie, compania a început distribuția directă și în București, iar până la finalul anului își propune ca produsele să ajungă în aproximativ 500 de magazine tradiționale reprezentative la nivelul capitalei.
Compania exportă conserve (în special mâncăruri la cutie) și preparte din carne către Germania, Italia, Spania, cu toate acestea procentul nu este semnificativ, au indicat reprezentanții companiei.
"Pentru 2016 avem ca obiectiv creșterea exporturilor, astfel încât să reprezinte 5% din cifra de afaceri", a mai menționat Vlad Ciuburciu.
Printre jucătorii de pe piața locală a mezelurilor se numără Agricola, Caroli, Aldis, Meda Prod 98, Scandia România, Cris-Tim, Salsi, Angst, Reinert, Fox sau Sergiana.