Grupul de companii Telekom Romania va înființa și dezvolta două structuri de business, una pentru serviciile de mobil și cealaltă pentru serviciile de broadband și TV, pentru a face față concurenței acerbe cu care se confruntă pe aceste segmente de business și pentru a-și majora cota de piață, atât în zona urbană, cât și cea rurală.
“Procentele pe care le deține grupul Telekom în piața de IT&C în acest moment în urban și rural ne duc în direcția imperios necesară de regândire a strategiei vânzării serviciilor comerciale. În acest sens, vor fi create și dezvoltate două structuri de business, una pentru serviciile de mobil și cealaltă pentru serviciile de broadband și TV. Aceasta va trebui să conducă la creșterea procentelor Telekom, pe urban și rural, inițiative ce sunt necesare pentru a putea face față concurenței acerbe cu care ne confruntăm”, se arată într-un document aflat în posesia Profit.ro.
Documentul a fost redactat după o întâlnire a sindicaliștilor cu șeful grupului Telekom, Miroslav Majoros.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania va lansa și un portofoliu nou pentru produsele de mobil, fiind posibile modificări și în portofoliul de servicii pe segmentul fix de comunicații.
“Este posibil să ajungem la situația de a putea prezenta oferte diferite pe zone geografice, în funcție de studiile de piață din zona respectivă”, se arată în document.
Șeful Telekom a prezentat și detalii despre procesul de reorganizare a companiilor din grup, care va fi finalizat până la 30 iunie 2017, urmând ca de la 1 iulie să intre în funcțiune noile structuri de business.
“Reorganizările vor fi simultane, atât la nivel de management, cât și la nivel de personal de execuție, astfel încât totul să fie funcțional la 1 iulie”, se arată în document.
Procesul de reorganizare va afecta și numărul de salariați, urmând ca la Telekom Romania Communications să fie operate disponibilizări de personal însoțite de plata unor sume compensatorii al căror cuantum va varia în funcție de vechimea și vârsta angajaților afectați.
Documentul nu precizează numărul salariaților care vor pleca din grup, procesul de reorganizare fiind într-o fază incipientă.
“Spre sfârșitul lunii lunii martie vom avea mai multe date pe care vi le vom aduce urgent la cunoștință”, se mai spune în document.
CITEȘTE ȘI DOCUMENT Proiectul care introduce TVA zero pentru livrarea de locuințe și publicitatea mass-media, depus de DragneaContactați de Profit.ro, reprezentanții grupului au declarat că Telekom Romania a început o analiză complexă a proceselor de remodelare și reconfigurare a operațiunilor sale.
“Scopul este de a deveni o instituție mai agilă, pentru a-și deservi mai bine clienții și a-și îmbunătăți performanța de business. Procesul este menit să le ofere utilizatorilor români experiențe peste așteptări, livrate de un furnizor mai puternic, mai rapid, mai eficient și, mai ales, un furnizor respectat și preferat, de servicii de comunicații mobile și fixe, divertisment pe toate canalele și soluții complete IT&C, concentrat pe digitalizare și inovație”, se arată în răspunsul remis Profit.ro.
Lansat în septembrie 2014, Telekom Romania este brandul sub care acționează foștii operatori Romtelecom și Cosmote, în prezent Telekom Romania Communications și Telekom Mobile Romania Communications. Brandul aparține Deutsche Telekom, una dintre cele mai mari companii de telecomunicații la nivel mondial.
Principalii concurenți ai Telekom sunt operatorii de telefonie mobilă Orange și Vodafone și operatorii prin cablu RCS&RDS (prezent și în zona de telecomunicații mobile) și UPC România.
Pe fondul concurenței acerbe, afacerile Telekom Romania Communications, principala firmă a grupului, au scăzut anual. Astfel, de la un maxim de 3,34 miliarde de lei în 2009, cifra de afaceri a coborât la 2,58 miliarde de lei la sfârșitul anului 2015.
CITEȘTE ȘI Durata concediului paternal nu va mai fi dublată. Măsura genera un efort financiar suplimentar pentru angajatorPentru intervalul ianuarie – septembrie 2016, potrivit datelor Deutsche Telekom, veniturile din România pe segmentul operațiunilor fixe au totalizat 398 milioane de euro, comparativ cu 414 milioane de euro în perioada similară a anului 2015.
În perioada analizată, numărul de linii fixe a coborât în premieră sub pragul de două milioane, la 1,998 milioane, cu 5,6% mai puține față de septembrie 2015.
Cifrele Deutsche Telekom arată că operatorul român continuă să se confrunte cu un blocaj pe segmentul de servicii de internet fix, unde numărul de abonamente a crescut cu 1,4% față de intervalul ianuarie – septembrie 2015, însă se află în scădere față de T2 2016 și a scăzut din nou sub pragul de 1,2 milioane de contracte. În cazul RCS&RDS și UPC, ambii operatori au crescut pe zona serviciilor internet.
Serviciile de televiziune au o performanță ceva mai bună în portofoliul Telekom Romania Communications. Numărul de clienți a urcat cu 2%, la 1,461 milioane față de septembrie 2015, dar a rămas la același nivel cu cel înregistrat în T2 2016.
CITEȘTE ȘI Zeci de mii de păgubiți ai Carpatica Asig se pregătesc să își primească în curând banii. Instanța a decis falimentul companiei, care mai are însă drept de apelCea de-a doua companie a grupului, Telekom Romania Mobile Communications, a înregistrat în ultimii ani afaceri în jurul a 1,9 miliarde de lei, dar tendința este de scădere.
După un vârf de 1,97 miliarde de lei în 2013, cifra de afaceri a scăzut la 1,84 miliarde de lei în 2015, în condițiile în care primii doi jucători din piață, Orange și Vodafone, raportează venituri mai mari de la an la an.
În cazul RCS&RDS, veniturile au sporit pe fondul creșterii numărului de clienți de telefonie mobilă și al terminalelor aferente, dar și al numărului mai mare de abonamente pentru cablu și internet fix. De altfel, operatorul prin cablu este lider, atât pe telefonie fixă, cât și pe telefonie mobile, în privința clienților atrași din alte rețele prin portabilitatea numerelor de telefon.
În primele nouă luni ale anului 2016, grupul controlat de omul de afaceri Zoltan Teszari a avut pe piața din România venituri de 450,3 milioane de euro, mai mari cu 13,4% față de anul anterior, conform datelor prezentate de operator investitorilor.
Pentru aceeași perioadă, Telekom Romania Mobile Communications a consemnat venituri de 320 milioane de euro, avansul față de septembrie 2015 fiind de 4,2%, reiese din datele Deutsche Telekom.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Șoncutean, Allianz-Țiriac: Subscrierile din acest an vor atinge vârful din 2008, când am depășit 1,3 miliarde de leiÎn privința numărului de clienți, pe segmentul de telefonie mobilă, operatorul de telefonie mobilă din grupul Telekom avea 1,966 milioane de contracte, cu 10.000 mai multe față de T2 și cu 120.000 mai multe față de T3 2015.
Pe segmentul cartelor preplătite, fostul Cosmote a consemnat un regres de 3,9% față de septembrie 2015, la 3,903 milioane de utilizatori.
Numărul total de clienți pentru telefonia mobilă a coborât cu 0,6%, la 5,869 milioane, tendința fiind negativă în ultimele 9 luni.
Telekom Romania Communications este deținut de grupul elen OTE – 54,01% și Ministerul Comunicațiilor – 45,99%.
În cazul fostului Cosmote, Telekom Romania Communications deține o cotă de 30%, restul acțiunilor revenind grupului elen OTE.
Principalul acționar al OTE este grupul Deutsche Telekom, cu o participație de 40%.