Allianz-Țiriac, locul doi la finele anului 2018, vrea să emită polițe de aproape 1,4 miliarde de lei în acest an, rezultat care va depăși nivelul subscrierilor din 2008, cel mai bun din istoria companiei și anul când s-a declanșat criza financiară, provocată de prăbușirea Lehman Brothers, a patra bancă de investiții din lume.
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
În 2008, compania a raportat subscrieri de 1,384 miliarde de lei din asigurări generale și de viață, rezultat corespunzător unei cote de piață de 15,49%. La nivelul anului 2007, veniturile asigurătorului au atins 1,234 miliarde de lei și cota de piață a fost de 17,2%, potrivit datelor din rapoartele anuale ale fostei Comisii de Supraveghere a Asigurărilor (CSA).
La finele anului 2018, potrivit datelor Autorității de Supraveghere Financiară (ASF), cota Allianz-Țiriac pe piața asigurărilor generale și de viață a fost de 12,99%, rezultat care, raportat la un volum al subscrierilor de 10,14 miliarde de lei aferent industriei, înseamnă venituri de 1,317 miliarde de lei.
"Acesta este obiectivul nostru, să depășim performanța din 2008. Comparativ cu situația din 2008, portofoliul la finele acestui an va fi unul mai bun, cu mai puțin auto, undeva sub 50%, față de peste 70% în urmă cu 10 ani", spune pentru Profit.ro Virgil Șoncutean, directorul general al companiei.
În 2008, Allianz-Țiriac a subscris din asigurări generale un volum de prime de 1,278 miliarde de lei, din care polițele RCA au contribuit cu 197,53 milioane de lei, iar CASCO cu 786,95 milioane de lei. Cele două segmente de business cumulau o cotă de 76,98% din totalul subscrierilor din asigurări generale. Dacă includem în baza de raportare și asigurările de viață, polițele auto aveau o cotă de 71,1% în business-ul total al companiei.
"Vrem să vindem în continuare RCA și CASCO, dar în același timp vrem să vindem mai multe polițe de viață, de sănătate, pentru bunuri și clădiri, non-auto în general și, astfel, să coborâm ponderea sectorului auto în total business", a afirmat Șoncutean.
Allianz-Țiriac a obținut cel mai mare profit net pe piața asigurărilor în 2018, cu un rezultat de 134,5 milioane de lei, de la 161,17 milioane de lei în anul precedent, pe fondul amenzii primite la finele anului trecut de la Consiliul Concurenței.
În primele trei luni ale acestui an, compania a consemnat un avans al subscrierilor din asigurări generale și de viață de 2%. Defalcat, asigurările generale au urcat cu 3%, în timp ce polițele de viață au scăzut cu 5%. Profitul operațional consolidat din activitatea de asigurări s-a diminuat cu peste 8%, urmare a creșterii daunalității în zona auto. Allianz-Țiriac nu a raportat cifrele absolute privind subscrierile și profitul.
CITEȘTE ȘI CEO Metropolitan Life România: Creșterea asigurărilor de viață - limitată de nivelul redus de educație financiară și lipsa stimulentelor fiscaleLa nivelul pieței, subscrierile din asigurări generale și de viață au crescut cu aproximativ 7% în primul trimestru al acestui an, la 2,72 miliarde de lei, de la 2,53 miliarde de lei în primele trei luni ale anului 2018, potrivit datelor preliminare ale Autorității de Supraveghere Financiară (ASF).
Allianz-Țiriac Asigurări are un capital social de 99,4 milioane de lei, acționarii principali fiind grupul german Allianz - 52,16% și Vesanio Trading Limited (Cipru) - 44,48%, companie deținută de omul de afaceri Ion Țiriac.
Restul titlurilor sunt deținute de două persoane fizice, printre care și Cristian Constantinescu, fost CEO al companiei.