Asigurătorul francez AXA, care și-a vândut afacerea din România către austriecii de la VIG, tranzacție anunțată în exclusivitate de Profit.ro, a încheiat un acord cu Leader Team Broker pentru a distribui asigurări de sănătate pe pe piața locală.
Reintrarea pe piața locală a grupului AXA este acum prin divizia britanică AXA Global Healthcare, parte a grupului, care a semnat acordul cu Leader, anunțat astăzi oficial.
Anterior, AXA a operat în România prin divizia franceză Life, pentru asigurări de viață.
Grupul francez AXA este lider pe piața globală, având peste 171.000 de angajați și 105 milioane clienți în circa 60 de țări.
Francezii au intrat pe piața românească în 2010 prin preluarea Omniasig Asigurări de Viață de la grupul austriac Vienna Insurance Group (VIG).
La acea vreme, reprezentanții AXA spuneau că potențialul României pe segmentul asigurărilor de viață este foarte ridicat, pe fondul redus al ponderii asigurărilor în PIB, și că investiția de pe piața locală este pe termen lung. În pofida investițiilor, de ordinul zecilor de milioane de euro, rezultatele AXA Romania nu s-au ridicat însă la nivelul așteptărilor. În plus, pierderile au crescut de la an la an.
Astfel, în 2015, subscrierile AXA Romania au scăzut ușor, la 20,6 milioane de lei, iar pierderile au crescut de la 33,85 milioane de lei la 45,42 milioane de lei. În total, în perioada 2010 – 2015, pierderile asigurătorului au atins 235,2 milioane de lei.
În 2016, AXA a anunțat că renunță la operațiunile din România, care au ajuns din nou în portofoliul VIG.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Asirom revine pe pierdere, după doi ani de profit. Motive: sancțiuni ale autorităților și rata daunei pe RCA în creștere. Subscrierile au scăzut cu peste 10%. Noul plan al companieiFirma dezvoltată de AXA în România a fost construită pe bazele fostei Omniasig Life, preluată chiar de la VIG, la acea vreme proaspăt acționar majoritar al grupului Omniasig.
Portofoliul local al AXA a fost mic, însă extrem de sofisticat, format din asigurări cu componentă investițională. Compania franceză, care a investit în România în jur de 40 de milioane de euro, s-a adresat mai ales unor clienți potențiali cu venituri ridicate și cunoștințe financiare peste medie. Din acest motiv, portofoliul Axa a fost format din polițe pe termen lung și foarte lung, asigurări de viață cu componentă investițională la care clienții contribuie cu sume semnificative.