Șeful Omniasig, societatea din România cu cele mai mari vânzări de asigurări generale, spune că s-a bazat anul trecut pe dezvoltarea de produse personalizate pentru companii și pe o relație transparentă cu brokerii de asigurare. Mihai Tecău a arătat, pentru Profit.ro, că cele două tipuri de produse pe care se concentrează compania pe care o conduce sunt polițele CASCO și cele pentru bunuri.
Tecău mai spune că societatea al cărei președinte este a reușit să obțină profit anul trecut, acesta fiind, de fapt, și obiectivul principal asumat în fața acționarilor.
“Nu ne-am propus să fim cu orice preț numărul unu, adică nu am stat cu gândul doar la asta. Până când ASF nu a publicat cifrele pieței, nu am știut că ocupăm prima poziție deși nici nu ne-a luat prin surprindere, pentru că știam că suntem undeva, acolo sus. Principalul nostru obiectiv a fost să mergem pe profit. Veneam după o perioadă în care a trebuit să redefinim toate activitățile companiei, de la daune la partea de vânzare. Am trecut prin niște restructurări masive. Este important că am reușit să obținem o echipă sudată, lucru foarte greu având în vedere experianța fuziunii”, a arătat Mihai Tecău, președintele Omniasig, într-un interviu pentru Profit.ro.
În 2012, austriecii de la Vienna Insurance Group au decis să fuzioneze două dintre afacerile pe care le dețineau în România: BCR Asigurări și Omniasig. A rezultat, astfel, actuala companie de la care se aștepta să se bată pentru prima poziție imediat după finalizarea fuziunii. Incompatibilitatea aproape totală între strategia BCR Asigurări și cea a Omniasig a făcut ca procesul de integrare să fie mai complicat decât se estima.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Firma rezultată din fuziune a trecut printr-un amplu proces de restructurare care a presupus inclusiv concedierea a mii de angajați. Anul trecut a fost primul cu profit, după fuziune. În ultimii ani structura portofoliului Omniasig s-a schimbat semnificativ.
După cum arată Tecău, ponderile celor trei categorii principale de asigurare (RCA, CASCO și property) erau, la finele anului trecut, aproape similare. În 2012, înainte de fuziune, atât Omniasig cât și BCR Asigurări vindeau cu precădere RCA.
“Specializarea” actualului Omniasig sunt asigurările pentru companii.
“Noi suntem un asigurător de corporate și un asigurător care se bazează foarte mult inclusiv pe polițele non auto, adică property și răspunderi. Asigurările tailor made (nr: polițe personalizate) țin de ADN-ul nostru. Asta am construit aici. Ne pliem pe nevoile clientui și îi dăm oferta pe care acesta o așteaptă.“, arată Mihai Tecău.
Brokerii au adus între 60% și 70% din primele brute
Regândirea relației cu intermediarii și clienții a fost un alt obiectiv al Omniasig în 2015, a completat președintele companiei.
“Brokerii sunt parte din business. Clientul merge către brokeri, mai ales în acestă perioadă când oamenii se uită în primul rând la tarif. La RCA eu nu am posibilitatea, cu angajatul meu, să îi pun pe laptop toate tarifele. Relația cu brokerii este un capitol important abordat de noi pe partea de servicii. Flexibilitatea și transparența au fost cuvintele de ordine. Sistemul nostru de decontare directă față de brokeri a contat mult. Toate actele se închid de noaptea, iar a doua zi dimineață polița este deja înregistrată la noi în sistem”, declară Tecău, potrivit căruia, între 60% și 70% din primele brute subscrise de Omniasig vin de la brokeri.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Șeful celui mai mare asigurător: Conduita în trafic va da și prețul RCA. Vom ajunge la calcule pe fiecare individLa nivel de servicii, scopul Omniasig a fost, în principal, fluidizarea mecanismului de constatare și lichidare a daunelor. “Dorința principală a mea și a directoratului a fost să ne îmbunătățim serviciile și cred că s-a văzut asta, inclusiv în scăderea reclamațiilor. Am încercat să fim inovativi. În momentul de față, putem să stăm să ne uităm ca spectatori cum clientul trece prin toate fazele de constatare și lichidare în cazul în care apare o daună. Este totul pus la punct. Nu mai există piedici în această activitate”, susține șeful Omniasig.
Omniasig a devenit, la finalul anului trecut, cea mai mare companie de asigurări generale din România. Ea a devansat Allianz Țiriac, înregistrând prime brute subscrise de aproape 980 de milioane de lei. Compania a înregistrat anul trecut profit, pentru prima dată după fuziunea cu fosta BCR Asigurări. Rezultatele oficiale ale Omniasig vor fi anunțate în prima săptămână din aprilie.
Asigurătorul este deținut de Vienna Insurance Group, care mai este prezentă în România și prin Asirom și BCR Asigurări de Viață.
VIG a anunțat recent că profitul său a fost afectat inclusiv de operațiunile din țara noastră. Asirom a revenit puternic pe segmentul RCA, mai ales în zonele cu un nivel ridicat al daunalității. Potrivit datelor ASF , primele brute subscrise au crescut anul trecut cu 25% la 638 de milioane de lei, dar a fost pe pierdere.
BCR Asigurări de Viață subscrie majoritatea primelor prin intermediul băncii căreia îi poartă numele. Portofoliul BCR Viață este dominat de polițe atașate creditelor.