Informarea cumpărătorilor de servicii financiare despre conduita la care sunt îndreptățiți să se aștepte de la furnizorii de servicii financiare este considerată esențială de CFA Institute, prin urmare a dezvoltat „Declarația Drepturilor Investitorilor”, iar menirea CFA România ca asociație locală este aceea de a populariza aceste drepturi.
Acestea se aplică produselor și serviciilor financiare precum managementul investițiilor, analiză/cercetare și consultanță, personal banking, asigurări și imobiliare. Fie ca stabiliți un plan de investiții, lucrați cu un broker, vă deschideți un cont bancar sau cumpărați o casă, „Declarația Drepturilor Investitorilor” este un instrument creat să vă ajute cu informațiile de care aveți nevoie și serviciile pe care le așteptați și le meritați.
Când solicit servicii financiare de la profesioniști și organizații, am dreptul la:
1. Comportament onest, competent și etic, care este în conformitate cu legislația în vigoare.
2. Consultanță și asistență independentă și obiectivă, bazată pe analiza în cunoștință de cauză, judecată prudentă și efort diligent.
3. Interesele mele financiare au prioritate față de cele ale profesionistului și organizației.
4. Tratament echitabil în raport cu alți clienți.
5. Dezvăluirea existenței oricărui potențial conflict de interese în furnizarea de produse sau servicii către mine.
6. Înțelegerea circumstanțelor mele, astfel încât orice sfat oferit să fie adecvat și bazat pe obiectivele mele financiare și constrângeri.
7. Comunicări clare, exacte, complete și în timp util, care folosesc un limbaj simplu și sunt prezentate într-un format care transmite în mod eficient informațiile.
8. Explicarea tuturor taxelor și costurilor suportate de către mine și informații care să demonstreze că aceste cheltuieli sunt echitabile și rezonabile.
9. Confidențialitatea informațiilor mele.
10. Evidențe adecvate și complete în sprijinul activității desfășurate în numele meu.
Cerând profesioniștilor din piețele financiare să respecte aceste drepturi constituie premisele creării unui mediu de încredere reciprocă cu persoana și/sau firma cu care colaborați, și astfel, să reconstruiți încrederea, respectul și integritatea în piețele financiare.