România a căzut două locuri în clasamentul celor mai valoroase branduri de țară, find depășită de Portugalia și Pakistan și amenințată de Ungaria, care s-a apropiat la doar un loc distanță.
Potrivit ediției din acest an a raportului Nations Brands întocmit de firma britanică de consultanță Brand Finance, România se află pe locul 49 în topul celor mai valoroase branduri naționale, față de poziția 47 ocupată în 2019.
România a fost întrecută în clasament de Portugalia și Pakistan, ambele cu un avans de 5 poziții, până pe locul 43 și, respectiv, locul 48. Ungaria a urcat două poziții, până pe locul 50, după doi ani în care a staționat.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Valoarea brandului de țară este calculată pe baza estimărilor privind evoluția produsului intern brut într-un orizont de 5 ani, clasamentul incluzând 100 de economii.
SUA au rămas pe prima poziție în clasament, cu o valoare de 23.738 miliarde de dolari, în scădere cu aproape 3.000 miliarde de dolari față de anul trecut, urmate de China, cu un brand evaluat la 19.485 miliarde de dolari, Japonia (4.532 miliarde dolari), Germania (3.812 miliarde dolari) și Marea Britanie (3.314 miliarde dolari).
Topul primelor 10 cele mai valoroase branduri naționale este completat de Franța (2.699 miliarde dolari), India (2.027 miliarde dolari), Canada (1.900 miliarde dolari) și Italia (1.776 miliarde dolari).
Vietnam este țara cu cea mai mare creștere a valorii brandului în acest an, de 29%, în timp ce Argentina a consemnat cea mai mare scădere: -57%.
Potrivit Brand Finance, cele mai valoroase 100 de branduri naționale au pierdut peste 13.000 miliarde de dolari din cauza pandemiei de Covid-19, valoarea cumulată a brandurilor scăzând de la 98.000 miliarde de dolari în 2019 la 84,9 miliarde dolari în acest an.
În ceea ce privește țările cu cele mai puternice branduri, Germania se află pe primul loc, cu un scor de 84,9 puncte din 100 și un rating de țară AAA, urmată de Marea Britanie (83 puncte, AAA-), Elveția (82,9 puncte, AAA-), SUA (82,8 puncte, AAA-) și Canada (81,7 puncte, AAA-).
“Renumită de multă vreme pentru economia sa puternică și stabilă și pentru faptul că este guvernată foarte bine, Germania a obținut punctaje bune în majoritatea categoriilor. Mandatul îndelungat al Angelei Merkel în calitate de cancelar a oferit o prezență stabilă, contrar unor surate instabile și imprevizibile. În cea mai mare parte, răspunsul guvernului german și al lui Merkel la pandemie a fost primit pozitiv atât pe plan intern, cât și pe plan internațional, iar cifrele susțin acest lucru, țara înregistrând în mod constant cazuri mai mici pe milion decât oricare dintre omoloagelor sale din Europa de Vest”, arată Brand Finance.