Majorare a importurilor de diesel, două treimi provenind de la rafinăria Socar din Turcia. O treime din motorina importată a ajuns în Ucraina, doar 5% din exporturi având ca sursă rafinăriile din România

Majorare a importurilor de diesel, două treimi provenind de la rafinăria Socar din Turcia. O treime din motorina importată a ajuns în Ucraina, doar 5% din exporturi având ca sursă rafinăriile din România
scris 14 iun 2024

Volumul de motorină importat pe cale maritimă de România a crescut în luna mai cu 2% și s-a ridicat la 425.000 tone, principalele volume fiind descărcate în terminalul de la Constanța, operat de compania, majoritar deținută de statul român, Oil Terminal. Două treimi din importuri (281.000 tone) provin de la rafinăria STAR, deținută de azerii de la Socar în Turcia, care-și vinde practic jumătate din producție către România, conform analizei Profit.ro.

Aproximativ o treime din cantitatea importată în mai de România a fost reexportată către Ucraina. Din cele 131.000 tone importate de Ucraina via România, numai 6,7 mii tone (5%) au fost procesate în rafinăriile autohtone, restul reprezentând importuri.

Urmărește-ne și pe Google News
Nicușor Dan anunță referendum pentru cum sunt împărțiți banii între Primăria Generală și primăriile de sector. Solicitare și pentru candidații la președinție CITEȘTE ȘI Nicușor Dan anunță referendum pentru cum sunt împărțiți banii între Primăria Generală și primăriile de sector. Solicitare și pentru candidații la președinție
Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

În terminalul de la Constanța au ajuns în luna mai 381 mii tone de motorină, cu 8 mii de tone mai mult față de luna aprilie, în timp ce în terminalul de la Petromidia (operat de Rompetrol) volumele au rămas constante, la 44 mii tone.

În lunile aprilie și mai, rafinăria Petromidia s-a aflat în revizie, ceea ce a făcut ca Rompetrol să importe volume suplimentare de motorină pentru a asigura clienților combustibil pe segmentele de retail și angro.

Noi sancțiuni SUA împotriva Rusiei. Tranzacțiile în dolari și euro, oprite la cea mai mare bursă din Rusia CITEȘTE ȘI Noi sancțiuni SUA împotriva Rusiei. Tranzacțiile în dolari și euro, oprite la cea mai mare bursă din Rusia

Prin terminalul de la Galați nu s-a importat motorină.

În luna mai, cele mai mari volume de motorină pe mare către România au venit din Turcia.

Potrivit grupului de consultanță ucrainean A-95, luna trecută au fost livrate 281 de mii de tone de combustibil de la terminalul rafinăriei STAR, deținută de Socar în Turcia.

Cum rafinăria produce lunar aproximativ 500-600 de mii de tone de motorină, rezultă că jumătate din vânzările companiei iau calea României.

ANUNȚ Un medicament va mai fi disponibil în România doar până la 31 iulie CITEȘTE ȘI ANUNȚ Un medicament va mai fi disponibil în România doar până la 31 iulie

De altfel, livrările de motorină produsă în Turcia către România au crescut pentru a treia lună consecutiv ca urmare a încetării livrărilor de produse din India și Arabia Saudită.

Livrările de motorină de la rafinăriile grecești către porturile românești au scăzut luna trecută de la 99 mii tone la 65 mii tone. Din aceste volume, 30.000 de tone au fost expediate de Hellenic Petroleum, iar 35.000 de tone de Motor Oil Hellas.

În mai s-au reluat și livrările de motorină din Italia. La începutul lunii mai, în Constanța a fost descărcat un cargo provenit de la rafinăria Sarroch, de 38 de mii tone de motorină. Reluarea livrărilor din Italia a fost cauzată probabil de necesitatea compensării volumelor de produse indiene și din Orientul Mijlociu care au scăzut ca urmare a tensiunilor din Marea Roșie.

Google TV se pregătește să introducă reclame CITEȘTE ȘI Google TV se pregătește să introducă reclame

Importurile de motorină din Egipt către România în luna mai au fost de 35 mii tone, 22 mii tone la Constanța și 13 mii tone la Petromidia.

Luna trecută, un volum de aproximativ 131 mii tone de motorină produsă de șapte țări a fost furnizat din România Ucrainei. Cele mai mari volume, 89 mii de tone, sunt de proveniență turcă. Volumul livrărilor de combustibil de producție grecească din România a fost de 21 mii tone. Restul livrărilor au fost produs din producție românească (6,7 mii tone), indiană (6,3 mii tone), italiană (4,8 mii tone), egipteană (3,3 mii tone) și israeliană (0,2 mii tone).

viewscnt
Afla mai multe despre
românia
turcia
ucraina
socar
importuri
exporturi
motorină