Vânzările companiilor care livrează bunuri și servicii pentru proprietarii de animale de companie s-au ridicat anul trecut la 62,75 miliarde dolari, sumă de aproape 3 ori mai mare decât cea de 21 miliarde dolari consemnată pe acest segment în 1996.
Nu numai că americanii au mai multe animale în jurul lor, dar alocă tot mai mulți bani pentru hrana acestora și diverse servicii asociate. Un studiu al unei asociații de profil, American Pet Products Association (APPA), estimează cheltuielile americanilor pentru animalele de companie la 62,75 miliarde dolari anul trecut, transmite Zero Hedge. „Animalele de companie ne fac viața mai bună... dar cu siguranță nu gratis”, comentează portalul financiar.
Remarcabil, costurile pentru această destinație caracterizată tradițional la extrema consumului discreționar sunt cu peste 50% mai mari decât în precedentul vârf al economiei americane 2007, când americanii au plătit în total 41,2 miliarde dolari pentru animalele lor de acasă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și mai spectaculoasă este evoluția dacă ne uităm cu 20 de ani în urmă. Cheltuielile pe acest segment sunt mai mult decât triple comparativ cu cele de 17 miliarde dolari din 1994.
Recesiunea îi descurajează pe americani să facă mai mulți copii, dar nu și să cheltuiască mai mult cu animalele de companie
Industria nu a înregistrat recul nici măcar în timpul Marii Recesiuni care a urmat crizei financiare din 2007-2008. Astfel, în 2009 consumul a crescut la 43,2 miliarde dolari, în 2010 suma alocată pentru animalele de companie s-a ridicat la 45,53 milioane dolari, iar încă din anul de ieșire din recesiune 2010 cifra de afaceri s-a ridicat la 48,35 miliarde dolari.
Nu același lucru s-a întâmplat post-criză cu rata natalității. Dacă numărul nașterilor ar fi trebuit să urce către 4,3-4,5 milioane nașteri în anii 2008-2015, dar a alunecat sub reperul de 4 milioane nou-născuți pe an, semnalează profesorul de sociologie Kenneth M. Johnson de la Universitatea din New Hampshire. Oamenii care trăiesc dificultăți economice și financiare este mai puțin probabil să își dorească să aibă copii, spune acesta. Absența copiilor este un efect macroeconomic. Prin contrast, industria animalelor de companie pare una defensivă, rezistentă la criză, conform Zero Hedge.