Agenția Națională de Administrare Fiscală va furniza instituțiilor publice centrale și locale informații referitoare la conturile bancare exclusiv electronic, prin intermediul sistemului informatic securizat PatrimVen, informează instituția.
Prevederile referitoare la sistemul Patrimven se află în proiectul de ordin ANAF privind procedura de furnizare de informații. Pentru utilizarea sistemului PatrimVen, fiecare instituție trebuie să încheie cu ANAF un protocol de aderare, care include lista serviciilor disponibile și descrierea interfețelor de acces la acesta. În cadrul sistemului informatic PatrimVen sunt disponibile și informații referitoare la proprietăți, venituri și contribuții obligatorii.
PatrimVen conține informații referitoare la veniturile și patrimoniul unei persoane și are două module: administrare fiscală și asistență socială.
Prin acest sistem, primăriile trebuie să trimită ANAF date despre:
- Patrimoniul persoanelor fizice și juridice (bunuri imobile și bunuri mobile) și rolul nominal unic
- Creanțele datorate de contribuabili (persoane fizice și juridice) bugetului general al unității/subdiviziunii teritorial administrative
ANAF trebuie să ofere primăriilor date despre:
- Deținerea de conturi bancare
- Obligațiile de plată a contribuțiilor sociale, impozitului pe venit și evidența nominală a persoanelor asigurate, care au domiciliul fiscal pe raza teritorială a unității/subdiviziunii administrativ teritoriale
- Veniturile din salarii și aferente salariilor, precum și cele din venituri din alte surse obținute de contribuabili persoane fizice care au domiciliul fiscal pe raza teritorială a unității/subdiviziunii administrative, denumirea și codul unic de identificare a angajatorului
Informațiile sunt utilizate în administrarea fiscală, însemnând stabilirea obligaâiilor fiscale, instituirea de măsuri asiguratorii, executare silită, în timp ce instituțiile locale le pot folosi pentru acordarea ajutoarelor sociale.