Doi producători de baterii pentru vehicule electrice plănuiesc să cheltuie aproximativ 10 miliarde de euro pentru fabrici din Europa

Doi producători de baterii pentru vehicule electrice plănuiesc să cheltuie aproximativ 10 miliarde de euro pentru fabrici din Europa
scris 13 mai 2023

Doi producători de baterii pentru vehicule electrice plănuiesc să cheltuie aproximativ 10 miliarde de euro pentru fabrici din Europa, după ce Europa a relaxat regulile privind ajutorul de stat pentru proiectele din industria ecologică în încercarea de a câștiga cursa de subvenții cu SUA, transmite Reuters, preluată de News.ro

Ambele fabrici vor începe producția în 2026, vor angaja mii de oameni și vor furniza baterii producătorilor auto europeni.

Urmărește-ne și pe Google News

După luni de îngrijorare că ar opta pentru o investiție în America de Nord în detrimentul Europei, compania suedeză Northvolt a declarat că urmează să aleagă Heide, din nordul Germaniei, pentru fabrica sa, atâta timp cât se aprobă subvențiile, estimată de o sursă apropiată subiectului la 600 de milioane de euro.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Între timp, compania taiwanează ProLogium a anunțat o nouă fabrică în orașul francez Dunkirk, după ce Franța a oferit facilități și prețuri competitive la energie, au declarat directori ai companiei.

Având în vedere că Taiwanul este un punct focal în tensiunile dintre Washington și Beijing, compania dorea, de asemenea, să își asigure o bază în străinătate.

Poșta Moldovei se modernizează cu bani de la BERD și BEI CITEȘTE ȘI Poșta Moldovei se modernizează cu bani de la BERD și BEI

Europa, locul unde se află producători de automobile precum Volkswagen și BMW, a încercat să reducă dependența de țările asiatice pentru bateriile care vor alimenta mașinile electrice ecologice, deși regiunea se bazează încă mult pe Asia pentru aprovizionare și prelucrarea materiilor prime precum litiu, cobalt și mangan.

Prețurile ridicate ale energiei și lipsa subvențiilor comparabile cu Legea SUA pentru Reducerea Inflației, în valoare de 430 de miliarde de dolari, au determinat companii de la Volkswagen la compania de utilități Enel și producătorul de ciment Holcim să solicite Uniunii Europene să facă mai mult pentru a încuraja investițiile.

Volkswagen era de așteptat să anunțe locația unei fabrici de baterii în Europa la sfârșitul anului trecut, dar a declarat în martie că așteaptă mai multe clarificări din partea Europei cu privire la subvenții înainte de a lua o decizie.

Pentru Northvolt, ”Cadrul temporar de criză și tranziție” (TCTF) al Europei, care simplifică condițiile pentru ca țările să acorde ajutor proiectelor ecologice și a permis Germaniei mai multă libertate în a oferi sprijin pentru fabrica de baterii, a ajutat la consolidarea planurilor sale de a construi în regiune, un a spus purtătorul de cuvânt.

Cum ar putea fi reduse prețurile la energie nu este clar, a adăugat purtătorul de cuvânt, deși furnizarea nu este o problemă, având în vedere vântul offshore din apropierea locației planificate a centralei.

CONFIRMARE Tranzacție - Morad preia de la Ciurtin mai multe branduri, precum „Capricii și Delicii”, „Rodna”, și „Meniu\ CITEȘTE ȘI CONFIRMARE Tranzacție - Morad preia de la Ciurtin mai multe branduri, precum „Capricii și Delicii”, „Rodna”, și „Meniu"

Northvolt, alături de Volkswagen, este cea mai avansată, printre doar câțiva jucători europeni care deschid calea către o industrie a bateriilor autohtonă, cu o mare parte din capacitatea planificată în Europa care va fi deținută de companii asiatice.

Uzina de la ProLogium, din Taiwan, ar fi prima fabrică de baterii auto din străinătate.

Președintele francez Emmanuel Macron a făcut lobby pentru ca fabrica să învingă alți concurenți, precum Germania și Țările de Jos.

Atât Germania, cât și Franța au îmbunătățit subvențiile, după ce anul trecut SUA și-au dezvăluit subvențiile fiscale majore pentru a stimula producția internă.

Subvențiile pentru Northvolt ar fi primele oferite de Germania în cadrul programului european TCTF, adoptat ca răspuns la invadarea Ucrainei de către Rusia, și extins în acest an pentru a sprijini proiectele de tranziție ecologică.

Sprijinul mai are nevoie de aprobarea Comisiei Europene.

O a doua fabrică ar putea fi construită în paralel în altă parte, a declarat un purtător de cuvânt al Northvolt, inclusiv în America de Nord.

Companiile străine și locale au investit în Germania pentru a-și aproviziona industria în creștere a vehiculelor electrice.

CATL, care s-a extins rapid în afara Chinei, își intensifică producția fabricii de lângă Erfurt, în Germania, iar BASF construiește o fabrică de materiale pentru baterii în Schwarzheide, estul Germaniei.

Compania americană Microvast a construit o fabrică în Ludwigsfelde, la sud de Berlin.

viewscnt
Afla mai multe despre
baterii
auto
fabrici
europa