Aproape 261.000 de clienți de telefonie fixă și mobilă și-au mutat numărul în altă rețea în primele trei luni ale acestui an, în creștere cu 12,9% față de cifrele din intervalul ianuarie – martie 2016, reiese din analiza datelor Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații (ANCOM).
Peste 95% dintre numerele portate (operațiunea prin care un client își schimbă operatorul păstrându-și numărul de telefon) provin din rețele de telefonie mobilă.
Potrivit datelor ANCOM, dintr-un total de 260.574 numere de telefonie mobilă portate în primul trimestru, RCS&RDS a reușit să-și adjudece mai mult de jumătate, respectiv 145.275, în urcare cu 37,5% față de intervalul ianuarie – martie 2016.
CITEȘTE ȘI Semafoare noi în 101 intersecții din București. Unde vor fi montatePe locul doi s-a plasat Orange România, cu 42.026 de utilizatori, de la 44.434 în primul trimestru din 2016, urmat de Vodafone Romania, care a atras 38.225 de clienți, față de 40.714 în T1 2016.
Următoarele două locuri revin Telekom Romania Mobile Communications (fost Cosmote Romania) – 18.049 (comparativ cu 19.415 în T1 2016) și Telekom Romania Communications (fost Romtelecom) – 4.861 (de la 6.449 în primele trei luni ale anului 2016).
Pe segmentul de telefonie fixă, portările au scăzut în primul trimestru cu 13,8%, la 12.137. Și pe acest segment lider este RCS&RDS – 6.161, în urcare cu 8% față de T1 2016 și peste cifrele cumulate ale următorilor patru competitori.
CITEȘTE ȘI Samsung Romania: În acest vor fi vândute în România peste 4,5 milioane de telefoane inteligente. Noul model S8 va depăși vânzările modelului precedentUrmătorul clasat este Orange Romania – 2.579, dublu față de T1 2016, apoi UPC – 1.539 (de la 3.852 în primul trimestru din 2016), Vodafone Romania – 1.171 (comparativ cu 2.169) și Telekom Romania Communications – 292 (față de 812).
ANCOM publică doar intrările numărul de clienți atrași de operatori din alte rețele, fără să precizeze și pe cel al clienților pierduți, care și-au mutat numărul în altă rețea, fiind astfel imposibilă calcularea unei situații nete a portărilor.
Un client al unui operator de telecomunicații își poate porta numărul de telefon ori de câte ori dorește să schimbe rețeaua.
Din 2008, anul lansării portabilității numerelor de telefon în România și până la finele lunii ianuarie, peste 3,66 milioane de utilizatori au beneficiat de acest serviciu, din care 3 milioane sunt utilizatori de telefonie mobilă și aproximativ 654 de mii sunt utilizatori de telefonie fixă, potrivit ANCOM.