Automobile Dacia a înregistrat anul trecut un profit net de 752,4 milioane de lei la afaceri de 2,41 miliarde de lei, pe fondul celor mai bune vânzări înregistrate în ultimii 10 ani. Cifra de afaceri a crescut cu 19,1%, iar profitul net, cu 64,8%, conform datelor analizate de Profit.ro.
Datoriile au urcat cu 20,2%, la 4,68 miliarde de lei, iar creanțele, cu 7,9%, la 2,26 miliarde de lei.
Numărul mediu de salariați a fost în 2018 de 14.723, mai mare cu 6,4% față de 2017.
Dacia a avut un rezultat istoric, atât în Europa, cât și la nivel global, însă pentru piața din UE cifrele sunt speciale, deoarece producătorul de la Mioveni a depășit pentru prima dată de la înființare un volum de 500.000 de autoturisme înmatriculate pe continent.
Astfel, după 12 luni, marca românească a avut 519.088 unități înmatriculate în țările din UE (528.249 toată Europa), față de 463.586, în 2017. Creșterea de 12% se datorează în special primelor 8 luni din an, când Dacia a avut creșteri ieșite din comun pe mai multe piețe, culminând cu luna august, înainte de intrarea în vigoare a normelor WLTP.
În România, Dacia a înmatriculat anul trecut 36.873 de autoturisme, cu 23,02% mai multe decât în 2017, depășind astfel pragul de 30.000 de unități, pe care nu-l mai atinsese de 10 ani. Dacia și-a menținut un ritm de creștere similar cu cel al pieței locale, astfel că și-a păstrat și cota de piață de 28,1%.
Producția Dacia din România nu a crescut, totuși, cu același ritm cu cel al vânzărilor, fabrica din Mioveni înregistrând 335.262 de vehicule produse, cu doar 7% mai mult ca în 2017.
Diferența de peste 200.000 de autoturisme, până la volumul de 528.249, înregistrat în Europa, a fost produsă în Maroc, în cea mai nou și modernă uzină Dacia, care a depășit anul trecut, pentru prima dată, producția de la Mioveni. Principalul model Dacia care este exportat din Tanger către vestul Europei este Sandero, alături de Lodgy și Dokker.
Automobile Dacia este parte a grupului Renault.