Agenția de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA) a inițiat o nouă licitație pentru extinderea și dezvoltarea sistemului IT al instituției, contract estimat la 80,5 milioane de lei, fără TVA, pentru 3 ani. În august 2017, instituția a lansat o procedură similară, estimată la 97,4 milioane de lei, fără TVA, pentru 3 ani, pe care a anulat-o în septembrie 2018, după ce a respins ofertele primite, dar a revenit asupra deciziei în aceeași lună. Ulterior, Profit.ro a anunțat la finele anului trecut că APIA are liber să anuleze din nou licitația, după ce instanța a respins o contestație împotriva unei decizii a Consiliului Național de Soluționare a Contestațiilor (CNSC).
Înainte de a fi prezentată aici, informația a fost anunțată cu mult înainte pe Profit Insider
“În prezent, procedura lansată în august 2017 este anulată, iar statusul acesteia pe www.e-licitatie.ro, care afișează mesajul «În desfășurare», va fi modificat, în conformitate cu hotărârile instanței de la finele anului 2018”, au declarat reprezentanții APIA pentru Profit.ro.
Curtea de Apel București (CAB) a respins, printr-o sentință definitivă, o contestație a Siveco România împotriva unei decizii a CNSC din 16 octombrie 2018.
Siveco România a cerut instanței anularea deciziei prin care procedura a fost anulată, emisă în data de 13 septembrie 2018, și a deciziei de respingere a ofertei depuse de companie, precum și menținerea deciziei de excludere a ofertelor asocierii formate din S&T România (lider) și World Professional Services și a ofertantului Telekom Romania Communications (fost Romtelecom).
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Și Telekom și S&T România au contestat decizia CNSC din octombrie 2018, dar instanța a hotărât, la începutul lunii decembrie 2018, conexarea ambelor dosare la litigiul inițiat de Siveco România.
Profit.ro a anunțat, la 21 septmbrie 2018, că APIA a anulat procedura de atribuire în urma respingerii ofertelor S&T România și Telekom, care, conform APIA, au fost inacceptabile și/sau neconforme cu documentația procedurii.
Ulterior, instituția a revenit asupra deciziei și a modificat statusul procedurii de atribuire, de la “Anulată” la “În desfășurare”, rămas neschimbat și în prezent pe www.e-licitatie.ro, conform datelor afișate de sistem la momentul redactării știrii.
Noua procedură, la fel ca și precedenta, are ca obiectiv menținerea funcționalităților sistemului informatic al APIA, respectiv de prestare de servicii software de dezvoltare/extindere și suport tehnic pentru întreținerea sistemului informatic centralizat APIA.
CITEȘTE ȘI EXCLUSIV Investitori redutabili, precum fondatorul Animax, CEO-ul TerraBisco, foștii proprietari 7Card și șeful Certinvest, dar și un ex-secretar de stat în Finanțe își unesc forțele pentru a deveni principali jucători în agriculturăServiciile care urmează să fie achiziționate constau, pe de o parte, în realizarea de servicii de dezvoltare software pentru realizarea de noi funcționalități ale sistemului IT sau de extindere a celor existente, iar pe de altă parte constau în prestarea de servicii cu caracter de regularitate, respectiv, servicii de suport tehnic, mentenanță corectivă și administrare pentru sistemul informatic, prestate în vederea rezolvării eventualelor disfuncționalități care pot apare în operarea sistemului.
Ofertele vor fi deschise în prima parte a lunii martie.
APIA își desfășoară activitatea în 41 de centre județene, 266 de centre locale, centrul județean al Capitalei și sediul central al instituției.