Grupul francez Auchan va negocia și pentru grupul german Metro achiziția pe piața din România a unei serii de produse de marcă internaționale și naționale, în urma extinderii unui parteneriat încheiat în noiembrie 2014, au anunțat cele două companii.
”În acord cu legislația națională în vigoare, METRO GROUP încredințează centralei de achiziții Auchan, printr-un sistem de mandat, negocierile condițiilor de achiziții aplicabile în 2016, pentru un număr selectiv și reprezentativ de categorii și furnizori, acoperind cele mai importante mărci din România”, se arată într-un comunicat comun al celor două companii.
Comunicatul precizează că fiecare parte își va conduce în continuare în mod independent propriile strategii comerciale și de vânzare, inclusiv construirea gamelor de produse, stabilirea prețurilor și activitățile promoționale.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Acest acord este valabil și în Franța.
“Lucrând împreună, dorim să beneficiem de avantajul complementarității rețelelor noastre în cele 2 țări, oferind cea mai bună acoperire geografică și cele mai bune concepte comerciale, atât în ceea ce privește formatele cât și canalele de distribuție, cu scopul de a întări competitivitatea ambelor grupuri și concurența pe piețele respective, bazându-ne pe punctele forte ale mărcii fiecărui grup”, explică Vianney Mulliez, președinte al Consiliului de Administrație a Grupului Auchan.
La rândul său Olaf Koch, CEO al Metro Group Germania, a declarat că această nouă etapă din cadrul parteneriatului cu Auchan va întări și mai mult business-ul și oferta comercială din România și Franța, contribuind la creșterea pe aceste piețe.
Cele două companii operează pe piața românească sub două modele de business complementare. Grupul Auchan este prezent cu 33 de hipermarketuri, în timp ce Metro Cash & Carry operează 31 de magazine cash & carry, deservind clienții profesioniști.