Afacerile producătorului taiwanez ASUS în România au atins anul trecut 135 milioane de dolari, în creștere cu aproape 4% față de 2017, dar sub ținta de 140 milioane de dolari, anunțată în iunie 2018, pe fondul scăderii pieței de profil, spune Ciprian Donciu, șeful ASUS România.
"Anul trecut am avut ca obiectiv, în varianta optimistă, atingerea unui volum al vânzărilor de 140 milioane de dolari. Cifrele arată că ASUS a vândut anul trecut de 135 milioane de dolari, rezultat de care suntem mulțumiți, în condițiile în care piața de profil a scăzut, conform IDC, pe fondul reducerii vânzăriilor de produse cu caracteristici de bază și prețuri sub 1.000 de lei. Clienții au devenit mai pretențioși și caută produse cu caracteristici mai bune, dar vânzările din această gamă nu au reușit să acopere declinul produselor de bază. În plus, unii clienți amână cumpărarea unui produs nou și fac upgrade. Cu o sumă modică, clientul reușește să îmbunătățească performanța unui laptop cumpărat în urmă cu câțiva ani", a explicat Donciu.
Cifrele IDC sunt însă în opoziție cu datele GfK, care a anunțat că în 2018 piața de profil a crescut.
Reprezentantul ASUS a afirmat că, pentru acest an, ținta companiei taiwaneze este menținerea vânzările la nivelul atins în 2018, în condițiile în care piața de profil va cunoaște un declin, cifrele fiind confirmate atât de IDC, cât și de GfK.
Prin intermediul a peste 200 de parteneri, Asus România comercializează telefoane, tablete, calculatoare, laptop-uri, monitoare, elemente de rețelistică (antene, routere, adaptoare), unități de stocare, proiectoare și alte componente IT&C.
Principalii distribuitori Asus pe piața romănească sunt Network One Distribution (NOD), Elkoteck, Scop Computers și Likeit Solutions, precum și marii retaileri electroIT online și offline, Altex, Flanco, evomag.ro sau cel.ro.