Asociația controlată de Nicolae Badea împiedică reconstrucția Stadionului Dinamo

Asociația controlată de Nicolae Badea împiedică reconstrucția Stadionului Dinamo

Sursa foto: Adrea | Dreamstime.com

scris 7 mar 2017

Reconstrucția stadionului din Șoseaua Ștefan cel Mare se află în impas din cauza refuzului asociației controlate de Nicolae Badea, CS Fotbal Club Dinamo, de a înceta contractul de asociere cu CS Dinamo, se arată într-un răspuns al clubului sportiv la solicitarea News.ro.

Clubul Sportiv Dinamo, care are în folosință stadionul aflat în proprietatea privată a statului, precizează că CS FC Dinamo, asociația condusă de fostul acționar al clubului de fotbal, Nicolae Badea, a refuzat propunerea de încetare a contractului de asociere de comun acord, ceea ce ar fi permis Companiei Naționale de Investiții să demareze lucrările de reconstrucție.

Urmărește-ne și pe Google News

"Prin regulamentul său de organizare și funcționare, CNI (n.r. – Compania Națională de Investiții, cea care se ocupă de reocnstrucția celor 4 stadioane în vederea organizării CE 2020) realizează proiecte de investiții doar pe terenuri degrevate de sarcini, or contractul de asociere dintre CS Dinamo București și entitatea privată CS FC Dinamo reprezintă o piedică în calea investiției. CS Dinamo a propus societății CS FC Dinamo încetarea contractului de asociere de comun acord, demers refuzat de CS FC Dinamo București”, se arată în răspunsul CS Dinamo, remis agenției News.ro.

Evenimente

28 noiembrie - Profit Financial.forum

Contractul de asociere sportivă, care permitea CS FC Dinamo, care administra clubul de fotbal, să folosească stadionul pe o perioadă nedeterminată, a fost semnat în baza Hotărârii de Guvern nr. 1086 din 2000, în perioada în care prim-ministru era Mugur Isărescu, și modificată prin HG 207 din 2002, în mandatul lui Adrian Năstase.

"La data de 16.07.2002, între CS Dinamo București și CS FC Dinamo București s-a încheiat contractul de asociere sportivă nr. 2640, obiectul acestuia fiind asocierea părților în vederea susținerii și promovării activității sportive de performanță a celor două cluburi și exploatarea eficientă și rentabilă a bazei materiale. Asocierea a avut ca temei legal HG nr. 1086/2000, modificată prin HG 207/2002 și OMAI 256/2002. Menționăm că nu a existat nicio suprafață concesionată către CS FC Dinamo București. Stadionul se află în proprietatea privată a statului, administrarea Ministerului Afacerilor Interne și folosința CS Dinamo București”, se mai arată în comunicatul CS Dinamo.

România va avea încă 6 stadioane de lux până în 2020: 2 noi și 4 modernizate CITEȘTE ȘI România va avea încă 6 stadioane de lux până în 2020: 2 noi și 4 modernizate

În baza contractului de asociere, CS FC Dinamo București, asociație în insolvență care nu mai are echipă de fotbal, fiind doar acționar minoritar la FC Dinamo 1948 SA, actualul administrator al grupării din Liga I, are dreptul să utilizeze în comun cu CS Dinamo București baza materială prevăzută în Anexa 2 a HG 207/2002, care include și stadionul central. Conform acestei anexe, fosta asociație de fotbal CS FC Dinamo are dreptul să folosească aproximativ 74.000 de metri pătrați din Parcul Sportiv Dinamo, printre care stadionul central, centrul de fotbal pentru tineret, Stadionul Florea Dumitrache și terenurile de antrenament pe zgură și gazon.

Contractul poate înceta, conform clauzelor, doar prin acordul părților, pieirea bazei materiale, în cazul lichidării CS FC Dinamo București sau orice alte cazuri prevăzute de lege. Nu a fost însă prevăzută printre clauze și dispariția obiectului de activitate a asociației, cum este în cazul de față.

În urma acumulării unor datorii, CS Dinamo a încercat în 2013 ruperea unilaterală a contractului de asociere, dar asociația condusă de Badea a contestat creanța în instanță, dosarul aflându-se pe rol la Tribunalul București.

"La 17.09.2013, CS Dinamo București a procedat la denunțarea unilaterală a contractului de asociere ca urmare a neplății de către CS FC Dinamo a unor facturi reprezentând cotele de asociere. CS FC Dinamo a formulat contestație împotriva creanței CS Dinamo, sens în care a fost dispusă efectuarea unei expertize financiar contabile, nedefinitivată până în prezent, aspect ce face obiectul dosarului 32249/3/2010/02, aflat pe rol la Tribunalul București, secția a VII-a civilă”, se arată în răspunsul oficial formulat de CS Dinamo pentru News.ro.

Conducerea clubului sportiv speră să găsească modalitatea prin care să permită CNI începrea reconstrucției: "Modernizarea stadionului de fotbal reprezintă pentru CS Dinamo un obiectiv la fel de important ca și pentru suporterii dinamoviști. Conducerea clubului încearcă să găsească, alături de Ministerul Afacerilor Interne, soluțiile care să permită demararea și ulterior finalizarea investiției. Pentru realizarea acestui deziderat este nevoie însă de un consens mai larg, în care să primeze interesul sportului”.

Conform unor surse autorizate, degrevarea de orice sarcină a terenului pe care ar trebui să se reconstruiască Stadionul Dinamo ar trebui să se finalizeze până la finalul lunii martie, astfel încât până la finalul anului Compania Națională de Investiții să definitiveze procesul de alegere a constructorului și de avizare a lucrării. Conform planului, lucrările de reconstrucție ar trebui să demareze la începutul anului viitor, astfel încât să fie gata la mijlocul lui 2019, așa cum cere UEFA.

O altă soluție pentru rezolvarea situației ar fi o altă Hotărâre de Guvern prin care să fie abrogată cea din 2002, dar în acest caz asociația condusă de Nicolae Badea ar putea cere în instanță anumite prejudicii.

Dintre cele patru stadioane aflate în programul de reconstrucție în vederea organizării Euro 2020, arena Arcul de Triumf, este în faza cea mai avansată, urmând să înceapă lucrările în vara acestui an. Arenele Steaua și Rapid se află în faza de obținere a autorizațiilor de construire.

Conform planului întocmit de CNI, cele patru stadioane vor fi încadrate la finalul reconstrucției în categoria a IV-a UEFA, după cum urmează: Dinamo – 20-25.000 de locuri, Steaua – până la 30.000 de locuri, Rapid – 15-20.000 de locuri și Arcul de Triumf – 8.000 de locuri. Conform estimărilor, având în vedere că un loc va costa 1500-1600 de euro, suma totală pentru reconstrucția celor patru arene se va ridica la aproximativ 105 milioane de euro.

Bucureștiul se află printre cele 13 orașe gazdă ale Campionatului European 2020, pe Arena Națională urmând a se disputa patru partide de la turneul final. Cele patru stadioane trebuie reconstruite pentru a folosi la antrenamentele echipelor aflate în competiție. 

viewscnt
Afla mai multe despre
nicolae badea
stadion dinamo