Nova Tech Integrated Solutions, NTT România, Printopia și Concept Electronics au depus oferte pentru înlocuirea echipamentelor IT uzate din centrul de date principal al Agenției de Plăți și Intervenție pentru Agricultură (APIA), care asigură continuitatea activității instituției în caz de dezastru. Cu o durată de 3 luni, contractul a fost estimat la 6,3 milioane de lei, fără TVA.
“Pentru a asigura infrastructura IT pe o perioadă de timp cât mai mare (minim 5 - 7 ani) și funcționarea în mod corespunzător a centrului de date al APIA, este necesară o soluție care să aducă o creștere a performanțelor aplicațiilor actuale și o disponibilitate mărită pentru implementare unor noi structuri informatice necesare compatibilizării ofertei de servicii APIA cu necesitățile Uniunii Europene și a fermierilor români. Pentru implementarea standardului ISO 27000 este necesară realizarea unei soluții de continuitate a afacerii în caz de dezastru prin crearea unui centru de date secundar amplasat la distanță față de centrul principal. O parte din echipamentele ce vor fi achiziționate vor fi folosite pentru crearea centrului de date secundar. Este necesară înlocuirea echipamentelor care au deja perioada de funcționare depășită cu echipamente de ultima generație, care să realizeze o soluție omogenă, convergentă și scalabilă atât pentru data center central, cât și pentru centrul de date secundar, unde se realizează salvările de siguranță”, se arată în caietul de sarcini al licitației.
CITEȘTE ȘI Final: Oferta Siveco România de la licitația APIA de 100 milioane lei pentru extinderea sistemului IT - exclusăViitorul câștigător va furniza 34 de servere, soluții de stocare și rețelistică, precum și aplicații software specifice.
APIA își desfășoară activitatea în 41 de centre județene, 266 de centre locale, centrul județean al Capitalei și sediul central al instituției.