Curierul DPD România a consemnat anul trecut o cifră de afaceri de 20,5 milioane de euro, în creștere cu 23% față de 2014, pe fondul avansului volumului livrărilor efectuate cu 33%, potrivit datelor companiei.
Pentru acest an, curierul estimează o majorare a cifrei de afaceri cu 30% și creșterea livrărilor cu 35% față de 2015, previziuni susținute de investițiile în extinderea capacității logistice, a evoluției comerțului electronic și noului serviciu de livrare de paleți în regim de curierat, destinat companiilor.
“Comerțul electronic va fi, în continuare, motorul de creștere a afacerilor și va genera 50% din cifra de afaceri a companiei estimată pentru 2016. Investițiile vor juca un rol esențial în dezvoltarea business-ului și în acest an, când ne vom concentra și în zona de livrare marfă paletizată, oferind clienților un serviciu de livrare paleți, în 24 – 48 ore, în România și Bulgaria, dar și în restul Europei”, a spus directorul general al DPD România, Lucian Aldescu, într-o conferință de presă.
El a estimat piața locală de paleți la 500 milioane de euro. “Volumul de paleți DPD se va dubla, până la 1.000 de paleți pe zi, având în vedere mărirea capacității de manipulare și sortare din cele două noi depozite, care vor fi amplasate în Sibiu și București, extinderea flotei auto și dezvoltării de noi soluții speciale pentru clienții PalletOne”, a spus Aldescu.
Potrivit datelor companiei, topul zonelor din care s-au trimis, în 2015, cele mai multe colete în țară este condus de regiunea București – Ilfov, cu 50% din total, urmată de județul Cluj – 10%, Timiș, Iași și Argeș.
Pe internațional, livrările au plecat din zonele București – Ilfov, Cluj, Timiș, Iași și Brașov, către Germania, Marea Britanie, Italia și Ungaria, situația fiind similară și în sens invers.
Întrebat de valoarea pieței locale de curierat, Aldescu a estimat-o la 370 milioane de euro în 2015, din care 325 milioane de euro, fără contribuția Poștei Române.
“Pentru acest an, previziunile arată că valoarea pieței va atinge 420 milioane de euro, partea curierilor privați fiind de 370 milioane de euro. Tendințele pentru acest an vor fi trasate de comerțul electronic, care își va menține ritmul de creștere, cu tot mai mulți jucători, inclusiv internaționali, care, cel mai probabil, vor intra în România în anii următori”, a afirmat șeful DPD România.
DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier. Cu o echipă de peste 600 de angajați și francizori, DPD România livrează anual 7 milioane de colete.
DPDgroup este rețeaua de livrare colete a GeoPost, controlată de grupul francez La Poste, și a înregistrat vânzări de 4,9 miliarde de euro în 2014.
GeoPost a intrat pe piața românească în 2008 prin preluarea curierului local Pegasus, care a ulterior a devenit DPD România.
În 2014, potrivit Ministerului Finanțelor Publice, afacerile companiei au crescut cu 14,5%, la 75,5 milioane de lei, iar profitul net a urcat cu 26%, la 3,7 milioane de lei.
“Nu avem cifrele finale privind profitabilitatea companiei, acestea fiind în proces de audit. Încercăm să rămânem profitabili, dar investițiile, care anul trecut au însumat două milioane de euro, trag în jos acest indicator”, a spus Aldescu.
Pentru acest an, bugetul total de investiții se ridică la 2,5 milioane de euro.
Principalii jucători pe piața serviciilor de curierat sunt FAN Courier - 333,7 milioane de lei în 2014, în creștere cu 19% față de anul precedent , DHL International România, cu afaceri în 2014 de 228,9 milioane de lei (+3,8% față de 2013), TNT România – 171,8 milioane de lei (+4,7%), Urgent Cargus (fosta Cargus International) – 163,8 milioane de lei (+41,6%), UPS România – 142,2 milioane de lei (+18,6%) și Urgent Curier – 138,5 milioane de lei (+19,4%).