Furnizorul de servicii de curierat DPD România a înregistrat în primele șase luni ale anului o cifră de afaceri de 37 milioane lei, în creștere cu 24% față de aceeași perioadă din 2014, pe fondul atragerii de noi clienți, creșterii volumelor de transport ale clientilor existenți și serviciilor dedicate clienților B2C.
Avansul livrărilor companiei vine și pe fondul dezvoltării comerțului electronic, sector cu un impact tot mai mare asupra afacerilor curierilor, inclusiv în ceea ce privește livrările internaționale, segment care se află în continuă creștere, se arată într-un comunicat al Dynamic Parcel Distribution (DPD) Romania remis joi PROFIT.
Astfel, numărul coletelor livrate în primele șase luni de DPD România, companie controlată indirect de grupul francez La Poste, a crescut cu 37% față de perioada similară a anului trecut, 80% din totalul livrărilor fiind naționale, iar 20% internaționale.
De altfel, compania a suplimentat numărul vehiculelor în această perioadă, în condițiile majorării continue a volumelor.
Pe plan național, primele cinci orașe cu cele mai multe livrări în primul semestru au fost București, Cluj-Napoca, Timișoara, Iași și Sibiu.
Topul țărilor către care au fost livrate cele mai multe colete de către DPD România este condus de Germania, Marea Britanie și Italia, vârful operațiunilor fiind înregistrat în perioada Paștelui.
În ceea ce privește investițiile, acestea au fost direcționate către creșterea flotei, în aplicații software, echipamente IT și electronice, dar și către extinderea depozitelor din țară.
Clienții atrași în această perioadă activează în industrii precum auto, home&deco, farma, fashion etc.
Pentru întreg anul 2015, reprezentanții DPD România previzionează o cifră de afaceri de 100 milioane de lei, cu peste 30% mai mare față de 2014, cele mai importante perioade de creștere fiind în a doua parte a anulului evenimentul de cumpărături Black Friday și Crăciunul.
Anul trecut, afacerile companiei au crescut cu 14,5%, la 75,5 milioane de lei, iar profitul net a urcat cu 26%, la 3,7 milioane de lei.
Piața locală joacă un rol important în strategia pe termen mediu și lung a DPDgroup, compania avand ca obiectiv să devină lider de piață în zona Balcanilor până în 2020, plan susținut de investiții totale în valoare de 15 milioane de euro.
Astfel, România urmează să devină un hub important în rețeaua companiei la nivel european.
DPD România este parte a DPDgroup, lider european în curieratul rutier.
Cu o echipă de peste 500 de angajați și francizori, DPD România livrează anual 4,8 milioane de colete.
DPDgroup este rețeaua de livrare colete a GeoPost, controlată de grupul francez La Poste, și a înregistrat vânzări de 4,9 miliarde de euro în 2014.
GeoPost a intrat pe piața românească în 2008 prin preluarea curierului local Pegasus, care a ulterior a devenit DPD România.
Piața serviciilor de curierat ar putea atinge în acest an 350 milioane de euro, de la aproximativ 300 de milioane de euro în 2014.
Principalii jucători pe piața serviciilor de curierat sunt FAN Courier - 333,7 milioane de lei în 2014, în creștere cu 19% față de anul precedent , DHL International România, cu afaceri în 2014 de 228,9 milioane de lei (+3,8% față de 2013), TNT România – 171,8 milioane de lei (+4,7%), Urgent Cargus (fosta Cargus International) – 163,8 milioane de lei (+41,6%), UPS România – 142,2 milioane de lei (+18,6%) și Urgent Curier – 138,5 milioane de lei (+19,4%).
Cargus International și Urgent Curier au fuzionat anul trecut sub denumirea Urgent Cargus. Ambele companii au depus separat la Ministerul Finanțelor Publice situațiile financiare aferente anului 2014. Cumulat, afacerilor celor doi curieri au atins 302,3 milioane de lei în 2014.