Primii cinci operatori telecom din România au consemnat venituri cumulate de 3,62 miliarde de euro în 2018, cu 1,7% mai mult față de anul precedent, de la 3,57 miliarde de euro, pe fondul creșterii numărului de utilizatori și a consumului de date mobile, potrivit datelor analizate de Profit.ro.
Liderul pieței se menține Orange România, care a înregistrat anul trecut venituri de 1,125 miliarde de euro, de la 1,07 miliarde de euro în 2017. Operatorul a explicat dinamica crescătoare a veniturilor prin evoluția pozitivă a serviciilor fix-mobil și a consumului de date mobile, precum și prin avansul portofoliului de clienți cu 1,3% față de anul trecut.
Pe locul secund s-a plasat grupul Telekom România, care reunește foștii operatori Romtelecom și Cosmote România, ale cărui venituri au coborât cu 4%, la 933 milioane de euro, de la 972 milioane de euro în 2017.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Potrivit Deutsche Telekom, portofoliul de clienți de telefonie mobilă a crescut în perioada anul trecut față de 2017 cu 1,9%, de la 5,258 milioane la 5,360 milioane. În schimb, numărul de linii de internet de mare viteză (broadband) a înregistrat un recul de 2,9%, la 1,101 milioane, comparativ cu 1,134 milioane în decembrie 2017.
Declinul telefoniei fixe a continuat și anul trecut, numărul de linii coborând la 1,741 milioane, de la 1,865 milioane la finele anului 2017. De asemenea, numărul de clienți pe segmentul serviciilor TV (cablu, satelit, IPTV) a scăzut cu 1,8%, la 1,443 milioane, comparativ cu 1,470 milioane în decembrie 2017.
Anul trecut, veniturile din serviciile fixe ale grupului Telekom Romania au înregistrat 491 milioane de euro, în scădere cu 7% față de finele anului 2017, iar veniturile din serviciile de telecomunicații mobile au coborât ușor, cu 0,2%, la 443 milioane de euro, de la 444 milioane de euro în 2017, conform datelor DT.
CITEȘTE ȘI Uber, Bolt si Clever se unesc și lansează petiția #continuamPe locul trei se plasează subsidiara locală a grupului britanic Vodafone, cu venituri în scădere la 718,7 milioane de euro în perioada ianuarie – decembrie 2018, de la 722,3 milioane de euro în anul precedent, pe fondul reducerii tarifelor de interconectare.
La finele anului trecut, portofoliul de clienți se apropia 10 milioane, nivel similar celui din 2017.
Poziția a patra revine RCS&RDS, parte a grupului Digi Communications patronat de omul de afaceri Zoltan Teszari, care a consemnat venituri în România de 697,8 milioane de euro în 2018, de la 655,2 milioane de euro în 2017, potrivit datelor din raportul anual al companiei.
În România, grupul Digi a raportat creșteri pe segmentul serviciilor de cablu și internet fix, cu un progres de 5,6% al RGU aferent serviciilor de pay-tv (3,8 milioane RGU, la 31 decembrie 2018, față de 3,6 milioane RGU, la 31 decembrie 2017) și, respectiv, de 8,7% a RGU aferente serviciilor de internet fix (2,5 milioane RGU, la 31 decembrie 2018 față de 2,3 milioane RGU, pentru perioada similară a anului anterior).
“Creșterea constantă a cotei de piață pentru principalele linii de business a fost susținută de investiția constantă în dezvoltarea infrastructurii de fibră optică și de grija față de relația cu clienții”, spune compania.
CITEȘTE ȘI Legea asigurărilor obligatorii de locuințe va fi schimbatăCu venituri de 143,7 milioane de euro, de la 137,4 milioane de euro în 2017, UPC România ocupă locul 5 în ierarhia operatorilor locali.
UPC România a închis anul 2018 cu 965.900 de clienți, în scădere cu 1,4% față de decembrie 2017. În schimb, numărul abonamentelor a urcat în ultimele 12 luni cu 0,6%, la 2,063 milioane.
La finele lunii decembrie 2017, UPC România avea 1,345 milioane de clienți, cifră care includea datele pe segmentul DTH aferente Focus Sat, o companie controlată integral de operator din 2006. De asemenea, numărul abonamentelor se situa în urmă cu 12 luni la 2,416 milioane, dar pentru că includea și cifrele Focus Sat. Profit.ro a anunțat că Focus Sat a fost vândută, alături de alte trei companii UPC, pentru 180 milioane euro.
Grupul britanic se extinde astfel pe segmentul televiziunii prin cablu și își consolidează puternic prezența pe piața europeană de telecomunicații.
"Valoarea sectorului telecom din România a crescut ușor în 2018, cu 1%, ajungând la 16 miliarde de lei din punctul de vedere al veniturilor obținute de furnizori, având o pondere de 1,7% din PIB-ul României. Pe parcursul anului 2018, potrivit datelor statistice prelucrate de ANCOM, în medie, fiecare român a generat un venit lunar de aproape 70 de lei pentru companiile care furnizează servicii de comunicații electronice, mai mare cu aproape 2% față de media din 2017. (...) putem spune că în România avem o piață de telecomunicații concurențială și sănătoasă, cu venituri în creștere de la un an la altul, care absoarbe tendințele mondiale în ce privește implementarea celor mai noi tehnologii”, spune Sorin Grindeanu, președintele ANCOM.