Cel mai folosit motor de căutare din lume a implementat prima sa funcție din zona realității augmentate, ce apare în apare în paginile cu rezultate în cazul anumitor căutări.
Așa cum a anunțat în cadrul conferinței I/O desfășurate în luna mai, Google a implementat în cadrul propriului motor de căutare o primă facilitate care folosește realitatea augmentară pentru a aduce un element multimedia suplimentar în cadrul căutărilor.
Pentru început, realitatea augmentată este folosită doar în cazul căutărilor în limba engleză după anumite specii de animale, printre care câini și pisici. Și asta doar în propriul browser, Chrome.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În cazul unei astfel de căutări, în pagina de rezultate apare o imagine animată a animalului respectiv, însoțită de un buton pe care care scrie “View in 3D”, care, evident, deschide un model tridimensional.
Partea de realitate augmentată, însă, intră în scenă abia după ce utilizatorul folosește un alt buton, "View in your space". Cu ajutorul camerei foto, o versiune animată a animalului va putea fi văzută în sufragerie sau în orice alt spațiu.
Este exact aceeași abordare pe care Niantic a ales-o pentru celebrul joc Pokemon Go, în care, tot cu ajutorul camerei foto, monștrii descoperiți erau vizualizați în mediul real, fie că era vorba de un colț de stradă sau un restaurant.
În cazul Google, animalele augmentate sunt însoțite de sunetele caracteristice pe care acestea le emit și realizează mișcări la fel de caracteristice - pisica își linge labele, câinele dă din coadă etc. Modelele pot fi mișcate, mutate și redimensionate peste mediul real.
Animalele sunt doar un prim pas în zona realități augmentate pentru Google, care a anunțat că deja colaborează cu companii precum NASA, Volvo sau Samsung pentru a aduce în paginile de rezultate și alte modele.