Fie și doar prin prisma costurilor mult mai mici, industria spațială va crește mai rapid pe măsură ce din ce în ce mai multe componente ale navelor spațiale și rachetelor de propulsie vor putea fi folosite de mai multe ori.
Până acum, pentru lansarea sateliților și a navetelor spațiale s-au folosit rachete care le-au ajutat pe acestea să depășească forța gravitațională până la ieșirea din atmosferă, întorcându-se pe Pământ unde se distrugeau în urma impactului.
SpaceX a lui Elon Musk a fost prima companie care a adus în discuție și a început să facă progrese în direcția dezvoltării unor rachete refolosibile.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cum costul este unul din marile impedimente ale dezvoltării spațiale, iar echipamentele refolosibile înseamnă cheltuirea unor bani mai puțini, dezvoltarea în acest domeniu devine esențială pentru industria și cercetarea spațială.
În cadrul unei conferințe organizate de aviația americană, unde s-a vorbit și de acest aspect, Elon Musk a comparat situația de până acum, cu rachetele distruse după lansare, cu industria aviatică.
El le-a cerut celor prezenți să-și închipuie cum ar fi și cât ar costa dacă după fiecare zbor avioanele s-ar distruge.
Musk a spus că viitoare navă spațială Starship va avea costuri de operare mult mai mici decât și cea mai mică rachetă distrusă după o singură misiune.
Cu costuri de aproximativ 900.000 de dolari pentru combustibil și restul costurilor de operare, Musk estimează că o misiune Starship va costa în jur de 2 miliarde de dolari. Suma este considerată mică față de costurile actuale.
Starship va transporta oameni, echipamente și provizii pe distanțe mari, inclusiv dincolo de Marte, eventual. SpaceX se pregătește în prezent să testeze Mk1 și Mk2, primele două prototipuri ale acestei nave spațiale.