Cine rezolvă primul dilema vorbitului la telefon în restaurante?

Cine rezolvă primul dilema vorbitului la telefon în restaurante?
George Butunoiu
George Butunoiu
scris 6 iun 2019

O întrebare de urgentă actualitate și o mare dilemă pentru oamenii civilizați: s-a dat “liber” la vorbit la telefon în public în anumite localuri sau nu?

Să vorbești la telefon în public, și mai ales în gura mare, în restaurante, în lift, în magazin, în metrou și în multe astfel de locuri a fost tot timpul și e încă o bădărănie, mai mare sau mai de trecut cu vederea. Totuși, mulți am început să ne resemnăm în fata inevitabilului și să tolerăm vorbitul la telefon în spațiile mari, și chiar în spațiile restrânse, în orele de lucru și de vârf, mai ales dacă vezi că cel în cauză se străduiește să fie cât mai discret și să deranjeze mai puțin pe ceilalți.

Urmărește-ne și pe Google News
Restaurante care s-au închis în București CITEȘTE ȘI Restaurante care s-au închis în București

Dar la localuri voiam să ajung! Sunt sigur că încă mulți, foarte mulți ani de acum înainte, cel care vorbește la telefon într-un restaurant elegant, mai ales seara, va fi etichetat în continuare drept un parvenit necioplit. Cu atât mai mult cu cât unele dintre aceste restaurante pun la vedere și un mic afiș cu un telefon mobil tăiat de o linie, poate-l observă și necioplitul și se prinde.

Sunt însă anumite cafenele “de business”, sau restaurante pentru corporatiști prin clădirile de birouri, cantine în toată regulă la prânz, unde fiecare vorbește la telefon cel puțin o dată cât stă acolo. Or, aici trebuie să cedezi în fața realității, să redefinești și să extinzi “normalitatea”, de nu vrei să te apuce depresia sau să fii etichetat tu însuți ca un “ciudat” dacă ești singurul care iese glonț pe ușă ca să vorbească afară ori de câte ori îi sună telefonul. Pentru că și ieșitul ăsta în fugă poate să fie chiar și mai deranjant…

Să iau un exemplu concret: DonCafe Brasserie din Piața Dorobanților, e aproape de biroul meu și merg des acolo. DonCafe e o cafenea-braserie “de business”, de la primele ore ale dimineatii și până spre orele 18-19, după care cinele la ei seamănă mai mult cu cele din alte restaurante. Toată lumea vorbește la telefon la DonCafe, în permanență. Ani de zile am fost printre puținii, dacă nu chiar singurul care ieșea afară ca să vorbească la telefon și mă simțeam tot timpul penibil când vedeam cum se uită unii lung la mine, neînțelegând de ce mă tot foiesc încoace și încolo prin cafenea. Măcar în ultima vreme, de când cu fumatul afară, poate se gândesc oamenii că asta fac, că nu pot sta zece minute fără să fumez.

De câteva săptămâni m-am hotărât să vorbesc și eu la telefon în DonCafe. Tot prost mă simt, deși altfel. Pe de o parte față de mine însumi, dar și pentru că acum mi se pare că se uită alții mustrător la mine pentru că mă văd vorbind în restaurant.

Că asta e normalitatea zilelor noastre, să vorbești la telefon la DonCafe, e mai mult decât evident și nu se vor întoarce niciodată înapoi vremurile. După cum, tot o normalitate a zilelor noastre e că există alte restaurante în care e cu totul “anormal” să vorbești la telefon.

Nu are nimeni o astfel de “listă” care să-i ajute pe clienții restaurantelor și localurilor care vor să rămână cât de cât civilizați să știe unde se poate vorbi fără să se simtă vinovați, sau spus altfel, să nu te simți caraghios dacă ești singurul care sare ca ars de la masă și iese repede afară când îi sună telefonul.

Dar cred că o soluție există, și anume că managerul restaurantului să spună clar care e poziția localului său în această situație. Dacă aș fi Ilan Abramovici, aș pune niște afișe vizibile în DonCafe cu un telefon și cu un orar sub el, de pildă 9-18h, ca să arăt ca în restaurantul meu se permite vorbitul la telefon în acest interval, când oamenii își rezolvă tot felul de probleme de business. În acest fel cred că ar mulțumi pe toată lumea.

Am văzut mai multe restaurante care îți sugerează că nu e văzut cu ochi buni vorbitul la telefon acolo, dar nu am văzut niciodată care să arate că este permis. Sunt foarte curios să văd cum ar fi primită de către clienți o astfel de inițiativă. Sper să fie Ilan Abramovici primul, ca să și profit de această ușurare, pe de o parte, și să văd și reacțiile celor din jur, pe de altă parte. Și voi scrie imediat și un articol despre asta, desigur…

PS: În cât timp credeți că va trebui să scriem un articol similar despre vorbitul la telefon în Atheneu sau în Sala Radio…?

viewscnt
Afla mai multe despre
restaurante
vorbit la telefon