Prețurile la vacanțe au crescut anul acesta cu sume cuprinse între 15% și 30%, comparativ cu 2020, în timp ce pentru călătoriile de business s-au redus considerabil, avioanele private fiind preferate în detrimentul zborurilor obișnuite.
„Cu toate acestea am observat că turistul este pregătit să își asume această creștere, iar pe ceea ce mizează cel mai mult este siguranța, informația și destinația în sine. Și atunci nu se mai pune problema costului, ci toate serviciile adiacente pe care le va avea”, a explicat, la PROFIT NEWS TV, Anca Drugan, Managing Partner & CEO Nordis Travel, parte din Nordis Group. Pentru 2022, executivul estimează o creștere a prețurilor pentru vacanțe cuprinsă între 5 și 10% pentru destinațiile obișnuite.
În TOP 3 destinații preferate de turiștii români în 2021, Dubai a fost pe primul loc, urmată de Maldive și România, pe locul 3.
„Majoritatea românilor au optat pentru Dubai, pentru că acolo majoritatea sunt vaccinați inclusiv cu a treia doză și au cazuri foarte puține. Se consideră o destinație destul de sigură și cu foarte multe activități”, spune Anca Drugan.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Deși turismul intern a crescut destul de mult de la debutul pandemiei, se menține în continuare sub nivelul celui extern.
CITEȘTE ȘI FOTO De Ziua Națională, Nordis Group oferă un cadou României: Inițiativa Romania NOW, vizibilă pe cele mai mari ecrane din lume„La noi aș putea spune că este în proporție de 30% pentru intern, 70% pentru extern, dar datorită și costurilor. De asemenea, intervine un pic și teama de a nu pleca departe, noile restricții, dar și factorul economic”, precizează CEO-ul Nordis Travel.
Pe segmentul de business travel, oamenii aleg tot mai mult zborurile private pentru a evita aglomerația din aeroporturi, prețurile devenind mult mai accesibile.
„Noi am observat și am avut o creștere destul de mare pentru segmentul de zboruri cu avioane private, la care considerăm că prețurile au fost mult mai accesibile”, continuă Anca Drugan.
Raportat la 2020, anul acesta turismul a înregistrat o oarecare revenire, însă departe de nivelul din 2019.
„Am observat în ultimul an că oamenii s-au obișnuit să trăiască cu această pandemie, cu toate că regulile se schimbă de la o săptămână la alta. Să nu uităm că turismul este cu oameni si despre oameni, și indiferent de situație, ei vor continua să călătorească, fie că vorbim de scopul business sau pentru recreere. O nouă tendință în turism a fost job-ul remote și majoritatea oamenilor din domenii precum IT sau marketing au ales să lucreze din destinații exotice pentru o lună sau chiar două”, afirmă aceasta.
Nordis Group, dezvoltator imobiliar specializat în dezvoltarea de ansambluri hoteliere și rezidențiale de lux, a înființat agenția de turism, Nordis Travel, în prima parte a anului, în urma unei investiții de 500.000 de euro.
În sezonul estival 2021, Nordis Travel, cea mai nouă agenție de turism tailor made din România, a vândut pachete turistice în valoare de 2,5 milioane de euro pentru destinații precum Riviera franceză, Italia, Turcia, Grecia sau România.
Pentru o vacanță de lux cu 7 nopți de cazare, turiștii români au plătit, în medie, peste 2.000 euro de persoană, potrivit datelor Nordis Travel. Cea mai scumpă vacanță a verii 2021 a fost însă un circuit Franța – Italia, pe traseul Riviera franceză – Florența (Toscana), care a costat 75.000 de euro.