Compania americană de echipament sportiv Nike a fost lider în sponsorizările sportive din 2020 cu o investiție de 1,67 miliarde dolari, în timp rivala Adidas, din Germania, domină investițiile în fotbal, cu 1,02 miliarde dolari, transmite agenția EFE.
În pofida impactului negativ al pandemiei de coronavirus, giganții Nike și Adidas vor investi pe durata anului 2021 peste 3 miliarde dolari în sponsorizări sportive, conform unui studiu efectuat de Global Data Sport Intelligence.
Anul trecut, Nike a sponsorizat sportul cu 1,67 miliarde dolari, dintre 834 milioane dolari, jumătate din investiție, au fost dirijați către fotbal. Cealaltă jumătate a fost împărțită între alte patru sporturi: baschet (352 milioane dolari), ca urmare a unui contract cu NBA, fotbal american (194 milioane dolari), ca marcă oficială a NFL, baseball (100 milioane dolari) și golf (100 milioane dolari), unde sponsorizează staruri precum Tiger Woods sau Rory McIlroy, scrie Agerpres.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Adidas a direcționat trei sferturi din investițiile sale (73%) către fotbal, unde sponsorizările s-au cifrat la 1,02 miliarde dolari. Celălalt sfert a fost investit în fotbal de sală (105 milioane dolari), hochei pe gheață (72 milioane dolari), ca sponsor al NHL, fotbal pe plajă (50 milioane dolari) și baschet (48 milioane dolari).
Ambele companii acordă o mare importanță sportului universitar din SUA, cu sponsorizări sportive de 130 milioane dolari de la Nike, respectiv de 106 milioane dolari de la Adidas.