Telespectatorii români preferă mai degrabă să-i urmărească la lucru pe Tamaș, Dorin Rotariu, Briceag sau Alibec decât pe Messi, Ronaldo, Sergio Aguero, Hazard sau Lewandowski, susține Liga Profesionistă de Fotbal (LPF), organizatoarea primei competiții fotbalistice din România. Potrivit LPF, Liga 1 are o audiență medie pe meci cuprinsă între 1.02% și 11%, superioară celei înregistrate la meciurile transmise din Primera Divizion, Premier League, Il Calcio sau Bundesliga.
“Fotbalul intern rămâne preferatul românilor, meciurile transmise din Bundesliga având, de exemplu, o audiență medie de 0.29%, cele din Il Calcio, de 0,45%, cele din Primera Division, de 0,8% iar cele din Premier League, de 0,7%”, precizează LPF.
În topul audiențelor se află partidele disputate de FC Steaua București, Dinamo București, CSU Craiova și Astra Giurgiu.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu peste 70% din transmisiile în direct, fotbalul rămâne “sportul rege” și din punctul de vedere al televiziunilor din România. Din totalul competițiilor sportive transmise la televiziune, cele organizate de LPF (Liga 1 Orange și Cupa Ligii) reprezintă peste 75% având și dețin cele mai bune date de audiență.
Sezonul trecut, Liga 1 Orange a fost transmisă de mai multe televiziuni: TVR 1, TVR 2, Antena 1, Dolce Sport 1 și 2 și Digi Sport 1 și 2. Conform datelor LPF, principala audiență a meciurilor de fotbal provine din rândul bărbaților cu vârste cuprinse între 18 – 54 de ani, din mediul urban.
LPF încasează anual de la compania Intel Sky Broadcast LTD (ISB), un off-shore din Malta, aproximativ 34 de milioane de euro pe sezon, inclusiv TVA, pentru drepturile de transmisie ale Ligii 1 Orange și Cupei Ligii Adeplast.
30% din veniturile rezultate din drepturile TV aferente primei ligi se împart se împart în mod egal între cele 14 echipe ale Ligii 1, iar 70% în funcție de locul din campionat.
Fotbalul profesionist a generat în sezonul 2015-2016 venituri totale de aproximativ 56 milioane de euro. Structura veniturilor din fotbalul profesionist este reprezentată de: bilete de intrare – 3%, sponsorizări și publicitate – 19%, din care aproximativ 55% sunt venituri cu părți afiliate, drepturi de difuzare – 40%, venituri UEFA – 9%, venituri/subvenții de la autorități locale – 20%, alte venituri – 9%.
În campionatul 2015 – 2016, au fost prezenți pe stadioane aproximativ 1 milion de români, cifră asemnănătoare cu cea din sezonul 2014 – 2015, campionat care s-a jucat în vechea formulă, cu mai multe meciuri.
Pentru anul viitor, LPF are în vedere creșterea numărului de spectatori pe stadioane cu 10 – 15%.