Grupul elen Sarantis, producătorul cosmeticelor Elmiplant, a raportat anul trecut o cifră de afaceri de 45 milioane euro pe piața românească, în creștere cu aproape 14% comparativ cu 2014, și un profit EBIT (înainte de dobânzi și taxe) de 3,54 milioane euro, cu 30,27% mai mare.
În 2014, cifra de afaceri a companiei a fost de 39,6 milioane euro, iar EBIT de 2,72 milioane euro.
România este a treia piață pentru Sarantis în funcție de vânzări, după Grecia și Polonia, și a doua după profitul EBIT.
Elmiplant este un brand românesc de cosmetice creat în 1992 de Elena și Ion Cremenescu. În 2003, proprietarii au investit 1,5 milioane de dolari într-o unitate de producție și un nou sediu, în București, iar patru ani mai târziu au vândut compania către Sarantis, pentru 6,5 milioane euro.
Sarantis activează în România din anul 1996, prin firma Romsar Cosmetics, care a devenit în 2005 Sarantis România. Compania deține un portofoliu de cosmetice, parfumuri, produse pentru îngrijirea casei și auto, alimente pentru animalele de companie și suplimente alimentare. De asemenea, compania este distribuitor în România pentru produsele Estee Lauder. Printre alte branduri distribuite se numără B.U., C-THRU , Strep, Carroten, Denim, Fino, Bio-Oil, Barza, La Prairie, Prada, Nina Ricci.
În 2014, Sarantis a transferat producția de cosmetice de la fabrica Elmiplant din București în Grecia, România devenind centrul pentru cercetarea și dezvoltarea de produse în Europa Centrală și de Est (ECE), coordonat de fondatorul Elmiplant, Elena Cremenescu.
La vremea respectivă, Sarantis arăta că a luat această măsură pentru a susține economia și exporturile Greciei, aflată în dificultate.