O sticlă de whisky Karuizawa din 1960 a fost vândută vineri la o licitație organizată de casa Bonhams din Hong Kong pentru 118.500 dolari (918.750 HKD sau 466.208 lei), cea mai mare sumă plătită vreodată pentru o sticlă de whisky japonez, potrivit Bloomberg.
Karuizawa produs în 1960 este considerat cel mai vechi și mai rar whisky japonez. Single malt-ul a fost maturat timp de 52 de ani în butoaie ex-sherry înainte de a fi îmbuteliat la un AVB (alcool per volum) de 53,2%. Ambalajul din lemn este confecționat manual, iar eticheta sticlei este scrisă de caligraful japonez Soji Noshimoto.
Whisky-ul vândut la licitația din Hong Kong face parte dintr-un lot de 41 de sticle scoase pe piață în 2013 de compania Number One Drinks, care administrează colecția micii distilerii japoneze Karuizawa, fondată în 1955. La momentul lansării, o sticlă de Karuizawa 1960 avea un preț recomandat de 12.500 lire sterline.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
În afară de sticla de Karuizawa, cumpărătorul, a cărui identitate nu a fost dezvăluită, a mai achiziționat un lot de 54 de sticle de whisky Hanyu Ichiro din seria Cărților de joc, pentru care a plătit aproape 3,8 milioane de dolari Hong Kong (1,93 milioane lei), o sumă record pentru un lot de whisky vândut la licitație.
"Am fost surprins de intensitatea competiției. Situația de pe bursa din Shanghai nu pare să fi afectat în nici un fel cererea (la licitație)", a spus Aaron Chan, un colecționar din Hong Kong care a licitat pentru lotul de sticle Hanyu Ichiro.
Investițiile în whisky s-au dovedit foarte profitabile în ultimii ani. Potrivit indexului Investment Grade Scotch calculat de firma scoțiană Whisky Highland, cele mai căutate 100 single malt-uri au generat un profit mediu de 440% de la începutul anului 2008 și până la finele lunii iulie din acest an. Sticlele de whisky își schimbă frecvent proprietarii, fiind printre cele mai vânate obiecte la licitații.
Spre comparație, indicele Liv-ex Fine Wine 100, care monitorizează evoluția prețurilor celor mai râvnite 100 de sticle de vin din lume, a pierdut 2% în intervalul menționat.