Românii petrec, în medie, cinci ore pe zi în fața televizorului, iar știrile reprezintă principalul tip de conținut consumat, arată rezultatele studiului “Indicele consumului de televiziune în România 2017 - TVCI România 2017” pentru piața locală, prezentat joi.
Studiul a fost realizat, timp de trei săptămâni, în luna aprilie a acestui an. La el au participat 402 respondenți, eșantion reprezentativ la nivel național, scrie News.ro.
”Televiziunea de înaltă definiție a luat amploare în România în ultimii ani, prin lansarea programelor de audiență generală în format HD. Toate platformele au transmisie de înaltă definiție”, a spus joi Mihai Ursoi, Country Manager SES Astra România, Bulgaria și Republica Moldova.
Între preferințele românilor, privind programele TV, au crescut canalele de audiență generală, transmisiunile sportive și desenele animate.
”S-au confirmat rezultatele din anii trecuți. Românii consumă foarte multă televiziune. La nivel mondial, media de consum e de aproximativ 3 ore pe zi, în România ea depășește 5 ore. Suntem dependenți de televiziune. În continuare, suntem dependenți de televiziunea lineară, mai mult de 17% dintre gospodării au 4 televizioare în casă, iar 47% dintre respondenți dețin televizioare cu tub”.
Aproximativ jumătate dintre cei intervievați petrec 2 - 3 ore în fața televizorului în fiecare zi, aproape 1 din 5 petrece între 4 si 6 ore zilnic în fața televizorului. Unul din zece spune că stă la televizor peste 8 ore pe zi.
O treime dintre gospodăriile care plătesc servicii de televiziune au televizoare cu ecran plat, în timp ce aproape jumătate (44%) dintre acestea dețin un Smart TV.
Conform celui mai nou raport al Autorității Naționale pentru Administrare și Reglementare în Comunicații, numărul de gospodării care plătesc servicii de televiziune în România a ajuns la 7,3 milioane la finalul anului trecut.
Dintre respondenți, 32% consideră că există un singur furnizor de televiziune. ”Este frapant. De trei ani la rând ni se confirmă că o treime dintre români consideră că au o singură opțiune, când este absolut evident că sunt mai multe”, a mai afirmat Ursoi.
Studiul arată că doar 1 din 5 români își alege operatorul de televiziune în funcție de preț. Același procent de populație alege serviciul de furnizare TV în funcție de calitatea acestuia și facilități cum ar fi canale exclusive sau oferte speciale.
Dintre participanții la studiu, 72% consideră importantă tehnologia High Definition când își cumpără un televizor nou sau când vor să își schimbă furnizorul de televiziune - cu aproape 20% mai mult față de anul 2016.
În plus, 60% dintre consumatori sunt dispuși să plătească suplimentar (22 de lei) pentru cinci canale HD - cu peste 54% mai mult față de anul trecut.
Știrile sunt principalul tip de conținut consumat (77%, față de 81%, anul trecut), urmat îndeaproape de divertisment, cu 76%.
În ceea ce privește tipul de conținut HD consumat, 68% dintre români declară că preferă canalele documentare, 63% preferă divertismentul și aproximativ 1 din 2 preferă sportul.
”Unul din 3 români este abonat la servicii de televiziune prin satelit, într-o țară unde penetrarea televiziunii cu plată depășește 97%. Calitatea foarte bună a imaginii și sunetului fac din satelit prima alegere a pasionaților de sport, documentare și filme”, a adăugat Ursoi.
Studiul “Indicele consumului de televiziune în România 2017 - TVCI România 2017” este dezvoltat de Mercury Research România pentru Astra România. Studiul, comandat pentru al treilea an la rând, evidențiază preferințele românilor în materie de programe și servicii de televiziune.
SES este liderul mondial al transmisiunilor prin satelit și este primul operator care oferă servicii diferențiate și scalabile de tip GEO-MEO (orbită georsaționară și orbită medie) cu peste 50 de sateliți georstaționari și 12 sateliți de orbită medie.