Piața costumelor făcute la comandă din România a ajuns la o valoare de peste 20 de milioane de euro în 2016, arată o analiză realizată de Sir Ludovic, o una dintre cele 30 de companii care activează pe această de nișă, număr triplu față de 2011.
Din 2009, în rândul croitoriilor clasice din România și-au făcut loc ateliere care realizau costume "Made to Measure" - făcute la comandă pentru fiecare client în parte, scrie News.ro.
Sectorul Made to Measure a devenit, între timp, o ramură distinctă a industriei de modă.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
“În sistemul Made to Measure consilierii ocupă un rol important venind în ajutorul persoanelor interesate cu sfaturi, modele și recomandări astfel încât valoarea adăugată pe care o oferă hainelor este un factor important și un diferențiator puternic față de croitoriile clasice”, a explicat fondatorul Sir Ludovic, Sorin Moldoveanu.
Piața românească a crescut puternic după 2011, când existau doar trei jucători importanți, și până în prezent, odată cu revenirea economiei după criză. În același timp, consumatorii români au devenit mai educați și au început să fie mai pretențioși.
Astfel, clienții au început să comande modele diferite pentru birou, pentru întâlnirile de afaceri din timpul zilei, pentru serate sau ceremonii.
“Vedem clienți din ce în ce mai doritori să afle detalii despre hainele Made to Measure. Observăm că doamnele sunt tot mai interesate de această alternativă, chiar dacă domnii sunt încă segmentul principal al pieței. Considerăm că în aproximativ doi ani raportul între consumatorii de sex feminin și masculin se va echilibra”, a mai spus Moldoveanu.
Sir Ludovic a intrat pe piață la începutul acestui an și a devenit deja un jucător important, concurând cu branduri precum Tudor Tailor sau Louis Purple.