În România, piața de fitness fiscalizată a ajuns la 223 de milioane de euro, mult sub piețe mai avansate precum Olanda (1,2 miliarde de euro), Suedia (707 milioane de euro) sau Austria (404 milioane de euro). Piața nefiscalizată autohtonă reprezintă 55 de milioane de euro, adică 20% dintr-un total estimat la aproape 280 de milioane de euro, potrivit datelor 7card, agregator de servicii de wellness și sport.
Anual, un român alocă, în medie, 11,2 euro pentru a face fitness, în timp ce în Olanda suma este de aproape șapte ori mai mare - 74 de euro. Bulgarii cheltuiesc ceva mai puțin decât românii, adică 10,9 euro, în timp ce ungurii dau 17,2 euro, iar cehii, 15,8 euro, potrivit aceleiași surse.
”În cinci ani, vom ajunge la valoarea Poloniei, adică se vor dubla cheltuielile până la 22 de euro per capita”, a spus Andrei Crețu co-fondator 7card.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Cu toate acestea, puțini sunt românii care fac sport. Doar 700.000 de persoane, reprezentând 3,5% din populație, aleg să meargă la sălile de fitness, mai arată datele 7card.
Recent, Andrei Crețu, Iulian Cîrciumaru și Cătălin Ivașcu, cei trei fondatori ai Benefit Seven, compania care deține brandul 7card, au vândut 20% din acțiunile companiei către furnizorul de tichete de masă Sodexo.
Benefit Seven a avut în 2015 o cifră de afaceri de 1,8 milioane de euro și un profit de aproximativ 200.000 de euro, iar pentru anul în curs prognozează o creștere a afacerilor cu cel puțin 75%, până la 3,5 milioane de euro.
Rețeaua 7card permite accesul la peste 200 de săli din șapte orașe (București, Iași, Timișoara, Cluj-Napoca, Brașov, Ploiești, Craiova) și are în prezent 13.000 de abonați. Pentru 2016, intenția este ca numărul de abonați să ajungă la 20.000.