Logo-ul Bucureștiului va fi schimbat pentru că seamănă cu unul dintre logo-urile orașului Taipei

Logo-ul Bucureștiului va fi schimbat pentru că seamănă cu unul dintre logo-urile orașului Taipei
scris 4 mai 2017

Logo-ul Bucureștiului va fi schimbat, după ce lucrarea care a fost desemnată câștigătoare la concursul organizat de Primăria Capitalei a fost descalificată pentru că seamănă cu unul dintre logo-urile orașului Taipei, arată joi municipalitatea, la o zi după ce anunța câștigătorul concursului.

Potrivit Primăriei Capitalei, în urma semnalelor publice privind asemănarea foarte mare dintre logo-ul declarat câștigător al concursului și unul dintre logo-urile orașului Taipei, organizatorii au luat decizia descalificării lucrării prezentate de Narcis Teodor Lupou, scrie News.ro.

Urmărește-ne și pe Google News

“Facem precizarea că toți participanții la concurs au declarat pe propria răspundere că lucrările prezentate sunt originale”, arată municipalitatea.

Juriul va desemna în perioada imediat următoare un alt câștigător, variantă prevăzută de Regulamentul concursului.

“Regretăm situația creată și, chiar în varianta foarte probabilă că nu este vorba de un plagiat, Bucureștiul nu poate avea un logo reprezentativ atât de asemănător cu al altui oraș. La finalul concursului, vom publica toate lucrările înscrise în concurs și validate de secretariatul tehnic”, a precizat municipalitatea.

VIDEO Un taco mexican, considerat ”cel mai scump din lume”, vândut la licitație cu 7.000 de dolari CITEȘTE ȘI VIDEO Un taco mexican, considerat ”cel mai scump din lume”, vândut la licitație cu 7.000 de dolari

Primăria Capitalei anunța, miercuri, că Narcis Teodor Lupou, un designer din Timișoara, în vârstă de 32 de ani, a câștigat concursul pentru realizarea unui logo reprezentativ al Bucureștiului, premiul care îi va fi acordat acestuia fiind în valoare de 50.000 de lei brut, sumă ce reprezintă cesionarea exclusivă a drepturilor de utilizare a lucrării.

Câștigătorul concursului a arătat că logo-ul a fost creat ținând cont de anumite simboluri culturale reprezentantive pentru București.

"Am avut ca nuclee inspiraționale moștenirea arhitectonică autentică a Capitalei și valențele pozitive generate de rezonanța etimologică a numelui orașului București. Alăturarea celor patru elemente identice ca formă, dar diferite ca poziționare, subliniază ideea de epicentru al națiunii către care converge Capitala”, a spus Narcis Teodor Lupou.

În concursul organizat de Primăria Capitalei s-au înscris 230 de persoane, 204 înscrieri fiind validate și punctate de juriu în funcție de cinci criterii: relevanța pentru tema concursului, design atractiv, originalitate (îmbinarea elementelor care îmbină tradiția istorica a Bucurestiului cu tendințele actuale), funcționalitate (vizibilitate si lizibilitate, să fie ușor recognoscibil, să poată fi imprimat și pe suprafețe mici fără să se piardă detalii esențiale) și adaptabilitate (să permită declinarea ulterioara a unor branduri sectoriale).

Juriul a fost format din primarul Capitalei, Gabriela Firea, profesor Mircia Dumitrescu, membru corespondent al Academiei Romane, secția de Arte, Arhitectură și Audiovizual, Adrian Majuru, directorul Muzeului Municipiului Bucuresti, Anca Boeriu, lector la departamentul Grafică al UNARTE, dr. Vladimir Nicula, lector la Universitatea de Arhitectură și Urbanism Ion Mincu, Ioana Ciocan, vicepreședinte Uniunea Artiștilor Plastici, Dochița Zenoveiov, brand innovator, "INOVEO”, Bogdan Naumovici, managing partner "23 Communication Ideas”, Corina Vințan, managing partner "Links Associates” și Mirel Palada, sociolog.

Concursul s-a derulat în perioada 20 martie - 20 aprilie 2017 și a fost organizat de Primăria Capitalei, după ce consilierii au aprobat, în ședința CGMB din 28 februarie, proiectul de hotărâre în acest sens.

După ce municipalitatea a anunțat câștigătorul concursului, deputatul PNL Ovidiu Raețchi a scris, pe Facebook, că sunt informații apărute în presă potrivit cărora designul noului logo al Capitalei este inspirat din cel al Primăriei New Taipei, din Taiwan, afirmând că, în aceste condiții, concursul ar trebui anulat.

"După toate dovezile, noul logo al Bucureștiului pare un plagiat. În aceste condiții, concursul Primăriei ar trebui anulat. Fiecare leu cheltuit pentru această farsă ar trebui să revină la buget. Mai mult, ar trebui să ințelegem cum s-au putut irosi atâția bani fără ca organizatorii să detecteze un foarte probabil plagiat care a fost descoperit de public în câteva minute. Orașul București a pierdut din nou timp și resurse prețioase pentru un nimic de PR", a scris deputatul.

viewscnt
Afla mai multe despre
logo bucuresti
logo taipei
primaria bucuresti
narcis teodor lupou