Hermes, producătorul genților Birkin și a altor bunuri de lux, se așteaptă ca vânzările diviziei sale de articole din piele să se ”normalizeze” după creșterea stelară din prima jumătate a anului, marcând o încetinire, chiar dacă sectorul de lux își revine puternic.
Directorii Hermes au mai spus că o marjă de profit operațional la jumătate de an de 41% - cea mai mare din ultimul deceniu - nu va fi reprodusă în a doua parte a anului, parțial pentru că grupul intenționează să crească investițiile, relatează News.ro.
Industria bunurilor de lux, care a suferit anul trecut o contracție fără precedent a vânzărilor, și-a revenit brusc în 2021, iar marile companii din acest sector, precum Hermes și rivalul francez LVMH, au suportat criza mai bine decât rivalii.
Analiștii spun însă că valorificarea revenirii cererii, în urma relaxării restricțiilor legate de coronavirus din întreaga lume poate fi mai dificilă pentru Hermes din cauza limitelor sale de producție autoimpuse - grupul preferă să aibă liste lungi de așteptare pentru prețioasele sale genți decât să accelereze producția.
"Constrângerea noastră reală a capacității este calitatea, iar asta înseamnă să avem materialul și cunoștințele potrivite, deoarece acestea sunt produse care necesită multă muncă și care necesită multă abilitate", a declarat președintele executiv Axel Dumas, la o conferință cu analiștii.
El a spus că grupul se va ține de politica sa de creștere a volumelor anuale de vânzări a diviziei de articole din piele cu cel mult 8% - chiar dacă acest lucru ar însemna o lipsă a unor produse.
În cele trei luni până în iunie, vânzările diviziei de articole din piele și articole de pielărie - care include genți de mână Birkin și Kelly de peste 9.000 de dolari - s-au dublat față de acum un an și au crescut cu 24% față de nivelurile lor pre-pandemice din iunie 2019.
"Nu vom avea aceeași rată de creștere pentru marochinarie (în a doua jumătate a anului)", a spus Dumas.
Vânzările totale la curs valutar constant au crescut cu 127%, la 2,15 miliarde de euro (2,55 miliarde de dolari), pe măsură ce restricțiile au fost relaxate și cumpărătorii, în special în Asia și Statele Unite, au revenit în magazine, permițând Hermes să reducă stocurile acumulate în timpul carantinelor pentru Covid-19.
CITEȘTE ȘI TABEL Loturi de înghețată vândute în Cora, retrase de la vânzareVânzările au fost cu 33% mai mari decât în prima jumătate a anului 2019. Marja operațională recurentă, de 41% din vânzări, a fost cu șase puncte procentuale mai mare decât în 2019, fiind egală cu cea a diviziei de modă și articole din piele a liderului industriei LVMH.
Dumas a spus că nivelul nu ar trebui folosit pentru a extrapola pentru restul anului. El a spus că Hermes, spre deosebire de unii rivali, nu a amânat investițiile în timpul crizei de sănătate și a continuat să renoveze magazinele și să deschidă altele noi, inclusiv unul la Tokyo în februarie și unul la Detroit în iunie.
Grupul, care deschide în mod tradițional un nou sediu de producție în Franța în fiecare an, a angajat aproximativ 400 de persoane în 2021.