Afacerea cu bijuterii a Malvinei Cservenschi a ajuns la aproape o jumătate de milion de euro anul trecut

Afacerea cu bijuterii a Malvinei Cservenschi a ajuns la aproape o jumătate de milion de euro anul trecut
Parteneri Profit.ro
Parteneri Profit.ro
scris 25 iul 2016

Înzestrată cu o sensibilitate aparte, dar și cu o determinare pe măsură, Malvina Cservenschi a făcut pasul pe drumul antreprenoriatului atunci când a simțit că brățările create de ea pot face o diferență în viața oamenilor. Iar colecțiile de bijuterii în continuă dezvoltare și afacerile în creștere, par să fie argumentele care arată că a luat decizia potrivită, mai ales că Malvensky este primul brand românesc de bijuterii care se vinde pe unul dintre cele mai mari magazine online din lume - Luisa Via Roma - un retailer premium al celor mai importanți designeri. 

În urmă cu cinci ani, a decis că e momentul să renunțe la viața de televiziune și să înceapă un nou drum, cu multă îndrăzneală și viziune, în ciuda perioadei de criză din acea vreme.  Reacția primei cliente a fost cea care a și determinat-o să încerce să facă mai multe astfel de brățări.

”Am dorit și am simțit că pot crea o legatură între dorințele oamenilor și îndeplinirea lor. Am dorit să creez un produs original, care să nu fie doar frumos, ci de care să aibă nevoie și să însemne ceva. Tocmai de aceea, businessul s-a dezvoltat către a traduce simboluri și tradiții în aur. Și dezvoltăm masiv această nișă de cercetare și dezvoltare de istorie, simboluri, tradiții”, povestește Malvina Cservenschi.

Tânăra antreprenoare argumentează că fiecare piesă de bijuterie Malvensky are o însemnătate și este dăruit sau purtat cu emoție de clienții săi. Sunt șapte colecții Malvensky, cum ar fi cea dedicată copiilor – Baby Malvensky,  colecția celor 7 arhangheli cu rugăciuni care însoțesc fiecare arhanghel, colecția dedicată tradițiilor și simbolurilor – care se dezvoltă de la an la an în funcție de poporul sau cultura care o inspiră, colecția My First Diamond, colectia M by Malvina, care conține piesele de bază sau colecția Custom Made – cu proiecte speciale, bijuterii personalizate inclusiv pentru companii și mari corporații.

Fără experiență în antreprenoriat, a învățat singură să asculte părerile oamenilor, să fie atentă la oportunități, să fie mereu informată și să fie capabilă să se adapteze la schimbările din piață. Totodată, spune că este important să își evalueze mereu capacitățile de manager, cu mare atenție pentru cifre, dar, în egală măsură, și pentru clienți și angajați.

”Antreprenoriatul arată ca atunci când crești un copil. Oricât de mult credem că înțelegem ce înseamnă, toate mamele spun că până nu ești pus în această situație, nu întelegi intensitatea: iubire și plăcere enormă, dar foarte greu și provocator în fiecare zi și noapte. Subliniez și noapte. În business timpul este extrem de relativ, la fel și banii. Te raportezi la ei înțelegând miza, randamentul, marjele, efectele, beneficiile, riscurile, dar și oamenii și cum funcționează ei”, mai explică ea.

Businessul Malvensky s-a născut într-o perioada de criză, a intrat  pe piata românească cu un produs inedit care și-a câștigat, încet, dar sigur, notorietatea. Fața mai urâtă a succesului a fost apariția rapidă a multor produse asemănătoare, de la bijuterii până la modalitatea de împachetare și promovare. Antreprenoarea își protejează însă creațiile și îi încurajează pe tinerii aflați la începutul carierei antreprenoriale să-și materializeze pasiunea într-un mod cât se poate de autentic.

”Da, creațiile mele sunt copiate. Astăzi nu mai e o joacă să te aventurezi în a copia creațiile Malvensky. Și nu mă refer la bănuții pe șnur, inimioare, băieței, fetite, trifoi și alte piese mici din aur pe care le face toată lumea. Mă refer la piesele create și desenate exclusiv de mine, cum ar fi motivele și tradițiile din folclorul românesc care mă inspiră, traduse în aur prin modul cum le-am interpretat eu. Mă refer deasemenea la colecția Infinity, unde, într-adevăr, inspirația mea a fost Brâncuși, dar traducerea ei în aur este interpretarea, creația, munca mea și a echipei mele. Toate aceastea sunt astăzi marcă înregistrată OSIM și copierea lor este pedespsită conform legii. Este tot ce aleg să fac, să nu hrănesc un astfel de mediu. Dar îi încurajez pe tineri să își materializeze pasiunea în mod autentic. Este o graniță atât de fină azi între a te inspira și a copia încât orice alt demers ar fi o pierdere de timp și de energie", mai spune creatoarea brandului Malvensky.

Urmărește-ne și pe Google News

Cea mai mare provocare pentru ea a fost să găsească o cale de mijloc între ceea ce își dorea și ceea ce reprezenta, în fapt, conducerea unui business.

Mărturisește că nu își amintește un moment anume foarte greu de depășit, ci ”mai degrabă momente amuzante, uitandu-mă în spate: când am învățat să fac un NIR (nota intrarerecepție – n.r.) sau când am citit prima oară actul constitutiv…”.

Cu toate acestea, știe precis cui i-a vândut prima brățară semnată Malvensky. ”Pe atunci, aveam brățările expuse în showroom la Rhea Costa. O doamnă a intrat în showroom, a văzut brățările și a spus: “Wow, de cand mi-am dorit o brățară cu șnur roșu”. Și acela a fost începutul. Dar imi amintesc și de prima brățară dăruită prietenei mele Andreea Raicu. Chiar zilele trecute ne aduceam aminte împreună de acel moment”, povestește ea.

Cea mai recentă colecție a sa este colecția-capsulă pentru magazinul online Luisa via Roma, un site de modă de lux, care promovează și comercializează cele mai mari și consacrate branduri din lume.

”Acesta a reprezentat un obiectiv de etapă major în strategia de dezvoltare, pe care l-am bifat cu brio. Acum sunt în lucru cu cinci colecții, despre care abia aștept să vă povestesc”, mai spune ea.

Investiția inițială nu a fost una foarte mare, fiindcă a avut nevoie doar de materia primă – plicuri, șnur și pietricele. Toate acestea încăpeau într-o cutie pe care o ținea mereu cu ea, gata ”să creeze dorințe”.

”Acest business a crescut organic, de aceea investiția a decurs natural, direct proporțional cu comenzile și veniturile”, spune antreprenoarea.

Nu are deocamdată decât șapte angajați, dar pentru că pune mare preț pe oamenii care îi sunt alături zi de zi în business, a decis să le ofere angajaților și abonamente medicale private.

”Oamenii sunt motorul unei afaceri. Scurt. Iar eu am grijă să întrețin acest motor cât se poate de bine. Cred în echipa mea, o iubesc, îmi pasă de ea și dezvoltăm echipa în favoarea fiecarui angajat, dar și în favoarea lui Malvensky. Este un echilibru la care țin mult. Cum reușesc să îi rețin? Încerc să nu îi rețin. Încerc să îi fac să vadă, să înțeleagă, să simtă, să aleagă și să decidă singuri. Comunicăm mult, plănuim mult, dezvoltăm, reparăm, îmbunătățim și creștem împreună în fiecare zi. E un proces care nu se termină niciodată și care este o prioritate pentru mine”, spune Malvina Cservenschi.

Cu toate că, de regulă, abonamentul de sănătate (un pachet de prevenție) este apanajul marilor companii, tot mai multe companii mici aleg această variantă.

”Este o ofertă atractivă și valoroasă pentru angajat și încurajez mult o astfel de abordare în companii. Arată că îți pasă și e un mod corect și sănătos de a-ți fideliza angajatul și de a-I arăta că îți pasă de el, de bunăstarea lui fizică, psihică și că se poate ca locul de muncă să îl sprijine cu o astfel de platformă”, mai spune antreprenoare.

Anul trecut, Malvina Cservenschi a avut vânzări de 484.000 de euro, iar pentru anul acesta estimează o creștere de 150%-200%.

”Luna aceasta deja atingem cifra anului trecut, iar în toamnă se anunță niște dezvoltări și implementări importante. Dar chiar și fără acestea, calculele arată cel puțin o dublare a cifrei de afaceri”, mai spune ea.

Descoperă și alte sfaturi și povești despre sănătatea în afaceri! 

viewscnt
Afla mai multe despre
malvina cservenschi
bijuterii
malvensky