Într-o piață a suplimentelor alimentare foarte competitivă și inundată în ultimii ani de o mulțime de produse, Teodora Caba a reușit să impună pe rafturile farmaciilor un brand german cu o tradiție de aproape 120 de ani – Doppelherz, produs de grupul german Queisser Pharma.
A fost aleasă de Queisser Pharma să conducă operațiunile din România în urmă cu 11 ani și a dezvoltat afacerea de la un singur produs la un portofoliu de 65 de produse și afaceri de 5,8 milioane euro, ajungând în top 10 companii de suplimente alimentare din România.
Câștigarea încrederii consumatorului este foarte importantă pe această piață, iar pentru români criteriul ”calitatea germană” reprezintă un etalon, iar suplimentele Doppelherz chiar asta înseamnă, calitate recunoscută de germani de aproape 120 de ani. Și nu numai, cele peste 200 de produse ale companiei sunt vândute în țări de pe cinci continente, povestește Teodora Caba, directorul general al Queisser Pharma.
Astfel, Doppelherz Omega 3 a ajuns cel mai bine vândut produs pe segmentul său de piață, din România.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Compania își extinde precaut portofoliul de produse, doar după sondarea pieței, dacă există cerere și dacă prețul este competitiv.
O schimbare importantă în evoluția businessului a fost 2014 când compania a trecut de la statutul de reprezentanță, la cea de filială a companiei germane, fapt care s-a tradus și într-o extindere cu 20% a echipei locale a importatorului de suplimente alimentare.
În prezent, Quiesser România are 28 de angajați, iar reprezentanții acesteia spun că personalul este cea mai importantă resursă a unei companii, pe care o găsești greu și o fidelizezi la fel de greu. Odată cu creșterea echipei, Queisser a decis să extindă beneficiile acordate angajaților cu abonamente medicale în Rețeaua de Sănătate Regina Maria.
”Capitalul uman este o resursă foarte importantă în organizație, poate cea mai importantă. Având în vedere tipul de afacere pe care o promovăm și grija pentru angajați am căutat mereu beneficii care să vină în sprijinul acestora. Beneficiile oferite sunt: un pachet salarial, bonusuri în funcție de performanță și abonament de sănătate (pachet de prevenție), ultimul introdus în pachetul de beneficii”, spune Teodora Caba.
Pachetul de prevenție este un beneficiu standard în pachetul oferit de angajatori, în special a celor din corporațiilor mari, dar tot mai multe companii mici achiziționează astfel de produse pentru angajații lor.
Pentru Queisser, decizia de a oferi pachetul de prevenție a venit natural, mai ales că majoritatea angajaților companiei lucrează cu medici.
De altfel, Queisser arată că decizia de a oferi pachetul de prevenție a venit tocmai pentru că majoritatea angajaților companiei își rezolvau problemele apelând la medicii cu care lucrează.
Totuși, un pachet de prevenție la o clinică privată le conferă acestora un sentiment de siguranță, dar și impulsul de prevenție, prin realizarea de controale periodice.
Potrivit companiei, medicii sunt și principalul criteriu după care Queisser Pharma a ales Rețeaua de sănătate Regina Maria, prin pachetul dedicat IMM-urilor.
”Totul ține de educație, iar stilul de viață sănătos începe să-și facă simțită prezența și în România. (…) Campaniile de educare a populației în sensul unei atenții sporite asupra unui stil de viață sănătos au un impact pozitiv asupra mediului de afaceri în care activăm”, explică directorul Queisser Pharma.
Obiectivele companiei pentru acest an sunt menținerea cifrei de afaceri la cel puțin același nivel ca în 2015 și continuarea investițiilor în oameni și portofoliul de produse.
”Încercăm să ne folosim cât mai bine bugetul primit din Germania și pe partea de marketing, în campaniile de promovare, și în resursa umană (training, specializări). Vom păstra aceleași directii”, arată Teodora Caba.
Bazele producătorului german au fost puse în anul 1897 de farmacistul Alfred Queisser, care atunci producea doar pastă de dinți, săpun lichid și creme. Compania a devenit Queisser Pharma în 1976, cand a fuzionat cu firma chimistului Josef Peter Hennes, creatorul Doppelherz.
Hennes producea încă din 1919 un tonic fortifiant din plante și alte esențe naturale din Essen, pe care l-a denumit Doppelherz Energy Tonic.