Rețeaua socială Twitter lansează o opțiune numită Quality Filter, ce are rolul de proteja utilizatorii de mesaje nesolicitate.
Noua facilitate are menirea de a ascunde notificările nesolicitate venite din partea spammerilor sau a boților. Boții de Twitter sunt aplicații care răspund sau trimit automat mesaje la diverse interpelări sau când detectează că cineva a folosit anumite cuvinte.
Pentru a scuti utilizatorul de aceste mesaje, Twitter lansează două noi opțiuni pentru toți utilizatorii. Prima dintre acestea va limita notificările primite la persoanele urmărite. A doua se numește Quality Filter și are rolul, conform celor de la Twitter, de a crește calitatea postărilor afișate.
Prin creșterea calității postărilor se face, de fapt, referire la eliminarea automată, pe baza unui algoritm, a postărilor care vin din partea spammerilor sau a boților. Totodată, filtrele automate pot detecta și ascunde postările ofensive și a mesajelor cu rol de hărțuire.
CITEȘTE ȘI Instagram va avea o secțiune dedicată special evenimentelorCei de la Twitter nu au detaliat modul în care este efectuată filtrarea automată a posturilor, însă, cel mai probabil, sunt analizate activitatea și posturile utilizatorilor pentru a fi stabilit în ce măsură conținutul acestora este de calitate, ori este considerat spam sau hărțuire.
Pentru folosirea noilor facilități este accesat tab-ul Notifications al aplicației de smartphone și se apasă butonul Settings din colțul stânga sus al ecranului. Acolo vor putea fi activate sau dezactivate cele două opțiuni.
Two simple settings to give you better control over your Twitter experience. https://t.co/pEJuMUhCYs pic.twitter.com/jmFd0rDoV6
— Twitter Support (@Support) August 18, 2016
Twitter încearcă astfel să rezolve două probleme. Pe de o parte, se încearcă rezolvarea problemei mesajelor nedorite, iar pe de altă parte i se dă utilizatorului opțiunea de a limita notificările doar la persoanele pe care le urmăresc, eliminând astfel notificări cu un nivel de interes scăzut.
Este o politică opusă celei pe care o adoptă Facebook. Dacă Facebook încearcă în permanență să readucă utilizatorul în cadrul rețelei, prin notificări legate de orice aspecte posibile, de la evenimente la grupuri de discuții, Twitter îi dă acestuia libertatea de a dezactiva notificările de plan secund, care nu au directă legurătură de persoanele urmărite.