Startup-ul finlandez de realitate mixtă Varjo a lansat cel mai recent set cu cască al său, XR-4, un produs pe care speră să îl vândă companiilor mari, transmite CNBC.
Casca, al cărei preț pornește de la 3.990 de dolari, sunt similare cu cele ale Meta, Microsoft și Apple, scrie News.ro.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Lansarea are loc în momentul în care diverse mari companii tehnologice pariază foarte mult pe realitatea virtuală și augmentată, un spațiu pe care ei îl consideră că servește drept următoarea mare schimbare pentru tehnologie, cu un impact de o amploare similară cu cel al inventării internetului sau a telefonului mobil.
Spre deosebire de ofertele pentru consumatori de la companii precum Meta, casca Varjo este destinată utilizării în întreprinderi.
De exemplu, un pilot care lucrează pentru un antreprenor major de apărare l-ar putea folosi pentru a se antrena într-o simulare de realitate virtuală. Sau, un expert ar putea să-l folosească pentru a cartografia peisajul unui șantier mare.
Setul cu cască XR-4 are două afișaje 4K și un câmp vizual cu 50% mai larg în comparație cu dispozitivele din generația anterioară. De asemenea, vine cu afișaje mai luminoase și o paletă de culori mai largă decât dispozitivele anterioare.
”Există câteva lucruri care sunt mai simple din punct de vedere tehnic în XR-4”, a declarat directorul de produse al lui Varjo, Patrick Wyatt.
CITEȘTE ȘI Funcțiile de AI Copilot pot fi testate pe Windows 10XR-4 are, de asemenea, două camere de 20 de megapixeli în față, pentru a permite așa-numita realitate mixtă pass-through. Aici, utilizatorul poate vedea lumea din jurul său prin lentilele reale încorporate în cască, spre deosebire de a fi complet scufundat într-o lume virtuală.
Este similar cu ceea ce oferă Meta pe căștile sale și cu ceea ce Apple intenționează să includă pe Vision Pro.
Ideea este că utilizatorii pot suprapune obiecte digitale în acest mediu peste lumea fizică.