Reed Hastings, CEO-ul Netflix, vede folosirea unui cont de mai mulți utilizatori ca fiind un lucru pozitiv pentru rețeaua de Video on Demand americană.
Ca și HBO, cei de la Netflix nu interzic share-uirea contului și nu îl văd ca pe o cauză de pierdere financiară. Cel puțin nu deocamdată. Acest lucru este văzut, mai degrabă, ca fiind un puternic instrument de marketing ”din gură în gură”. Utilizatorii care au cont îi atrag în joc pe prietenii lor, crescând notorietatea serviciului și existând posibilitatea ca și prietenii respectivi să-și facă un cont pe viitor.
Faptul că nu este intezisă, deși este o zonă gri, nereglementată clar, reiese și din funcționalitatea oferită de fiecare serviciu de acest gen. Netflix, spre exemplu, oferă posibilitatea folosirii simultane a serviciului pe mai multe device-uri și profile de utilizatori, cu propriile preferințe și filme favorite. Nu există indicii mai clare decât cele două funcții în acest sens. Este, practic, o invitație nescrisă la account sharing.
Share-uirea unui cont Netflix poate aduce economii substanțiale pentru utilizatori. Cea mai ieftină variantă ar fi folosirea unui cont Premium. Acesta permite accesarea simultană a serviciului de pe maxim patru dispozitive și costă 12 euro. Asta ar însemna ca fiecare din cei patru să plătească doar 3 euro pe lună.