Facebook a anunțat că va schimba modul în care implementează reclamele, astfel încât aplicațiile și extensiile care le blochează să nu mai funcționeze.
Ca o companie ale cărei venituri depind de reclame, Facebook nu-și poate permite să piardă bani de pe urma blocării acestora. Conform statisticilor, peste 200 de milioane de oameni la nivel mondial folosesc o aplicație sau extensie de tip Adblock. Fenomenul, care a luat naștere în 2009, odată cu prima extensie Adblock pentru Firefox, a devenit notoriu abia anul trecut, când Apple a decis să permită accesul în App Store a aplicațiilor care blochează reclamele.
Acum, Facebook va masca reclamele în codul HTML al site-ului, astfel încât acestea să nu poată fi deosebite de conținutul obișnuit de către instrumentele de blocat reclame.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
Eventual, dezvoltatorii de soluții pentru blocarea reclamelor vor putea învinge sistemul folosit de Facebook, însă acest lucru va fi posibil doar îngreunând încărcarea paginilor, iar acesta este chiar unul dintre motivele pentru care utilizatorii apelează la soluții de blocare a reclamelor. Este, într-un fel, un șantaj din partea Facebook.
Conform unui studiu realizat chiar la comanda Facebook cele mai importante trei motive pentru care utilizatorii folosesc aplicații de blocare a reclamelor sunt:
- Evitarea unor reclame care acoperă conținutul sau întrerup navigarea
- Reclamele cresc timpii de încărcare ai paginilor
- Riscul de infectare cu malware
Suficient de bizar, în studiul comandat de Facebook, intimitatea nu pare a fi unul din motivele principale pentru care sunt blocate reclamele.
CITEȘTE ȘI Instagram lansează Stories, o secțiune dedicată conținutului efemerPentru a compensa într-un fel o decizie nepopulară, precum afișarea forțată a reclamelor, Facebok anunță, cu această ocazie, că utilizatorii au posibilitatea blocării individuale a brandurilor și produselor ale căror reclame nu doresc să le vadă. Acest lucru poate fi făcut din pagina de opțiuni legate de reclame.
Opțiunea prezentată de Facebook este o pseudo-alternativă, întrucât, în cel mai bun caz, nu poate duce decât la scăderea relevanței reclamelor afișate.
Compania americană, ca și întreaga industrie de advertising, pot rezolva problema prin schimbarea standardelor și găsirea unor căi mai puțin intruzive de promovare. În realitate, însă, acest lucru este mult complicat decât sună.
Utilizatorii care folosesc Facebook pe desktop în browser-ul web vor fi întâmpinați în viitorul apropiat cu un anunț în acest sens.