Pokemon Go, jocul pentru dispozitive mobile care a urcat în timp record în topul aplicațiilor magazinelor Apple și Android, pare să concureze companiile online care ajută la creșterea numărului de clienți în spațiile comerciale și ar putea deveni un instrument de marketing pentru brandurile importante, potrivit unor analiști citați de Reuters.
Jocul de realitate augmentată al Nintendo, în care utilizatorii caută în viața reală personaje de desene animate pe ecranele smartphone-urilor, are peste 65 de milioane de utilizatori în Statele Unite, la doar șapte zile de la lansare, scrie News.ro.
Astfel, numărul de utilizatori ai Pokemon Go a devenit mai mare decât cei ai Twitter, iar jocul ajută deja restaurantele, cafenelele și micii retaileri, să atragă noi clienți.
28 noiembrie - Profit Financial.forum
L'inizio Pizza Bar din Long Island, New York, a înregistrat o creștere de 75% a vânzărilor în timpul weekend-ului trecut, prin activarea unei funcții care atrage în magazin personaje virtuale Pokemon, tentând în acest fel jucătorii aflați în apropiere.
Directorul magazinului a cheltuit 10 dolari pentru a avea 12 personaje Pokemon la restaurant, a relatat New York Post.
Acest efect instantaneu este un posibil risc pentru Groupon, LivingSocial, Foursquare și alte companii relativ noi care au revoluționat marketingul online pentru firme mici, în ultimii câțiva ani.
Popularitatea instantanee a Pokemon Go pare să fie rezultatul nostalgiei pentru franciza veche de 20 de ani a desenelor animat și al dorinței jucătorilor de a câștiga kudo în timpul jocului, pentru a captura cât mai multe personaje.
”Oamenii născuți în anii 1980 și 1990 au crescut cu ele. Sunt abordabile, de aceea numărul utilizatorilor a crescut de la zero la milioane în câteva zile. Văd McDonald's, Home Depot, branduri naționale în această cultură”, a explicat Jeremiah Rosen, director general la agenția de publicitate Reason2Be din New York City.
Popularitatea Pokemon Go pune în pericol companii precum Foursquare, care prin intermediul serviciului Swarm oferă cupoane și premii clienților care se înregistrează la evenimente, și site-uri de comerț electric cum sunt Groupon și LivingSocial, folosite de multe companii ca vehicule pentru vânzări cu discount.
Reprezentanții Groupon și LivingSocial nu au fost disponibili pentru comentarii, iar cei ai Foursquare au spus că este prematur de evaluat impactul avut de Pokemon GO.
Experți în marketing au afirmat însă că micile afaceri ar putea recurge tot mai mult la Pokemon GO și să redirecționeze o mare din cheltuielile de marketing, datorită bazei mari de utilizatori ai jocului.