Capitalizarea de piață a Nintendo a crescut în două zile cu 7,5 miliarde de dolari, investitorii recompensând succesul Pokemon Go, prima incursiune a companiei japoneze pe segmentul jocurilor destinate dispozitivelor mobile, relaterază Reuters.
Jocul, care combină franciza veche de 20 de ani cu realitatea augmentată, permite jucătorilor să se plimbe în vecinătăți cunoscute în viața reală căutând în același timp personaje din jocul Pokemon, pe ecranele smartphone-urilor, scrie News.ro.
În Statele Unite, până pe 8 iulie, la două zile după lansare, jocul era deja instalat pe mai mult de 5% din dispozitivele cu sistemul de operare Android, potrivit firmei de analiză SimilarWeb.
Totodată, rata zilnică a utilizatorilor activi este aproape egală cu cea a rețelei de socializare Twitter. Jocul este utilizat în medie 43 de minute pe zi, mult decât WhatsApp sau Instagram.
Între timp, acțiunile Nintendo au crescut luni cu 25%, la cel mai ridicat nivel atins din noiembrie.
De la închiderea tranzacțiilor de joi, titlurile Nintendo au urcat cu 36%.
Jocul a fost lansat deocamdată în Statele Unite, Australia și Noua Zeelandă, urmând și alte țări, inclusiv Japonia, una dintre cele mai mari piețe pentru jocuri din lume.
Pokemon ar putea să nu contribuie imediat la rezultatele financiare ale Nintendo, având în vedere că este un joc gratuit, creat de Pokemon Company împreună cu Niantic, companie desprinsă din Google anul trecut.
Nintendo deține o treime din Pokemon Company, iar ambele au participații la Niantic, a căror mărime nu a fost dezvăluită.