Peste 50 de milioane de utilizatori ai KakaoTalk, cea mai utilizată aplicație de mesagerie online din Coreea de Sud, nu au mai putut să acceseze acest serviciu digital din cauza unui incendiu care a afectat un centru de date, un incident care l-a determinat pe președintele țării asiatice să solicite duminică deschiderea unei anchete.
Aplicația KakaoTalk este instalată pe aproximativ 90% din telefoanele mobile din Coreea de Sud. Potrivit companiei Kakao, aplicația este utilizată de 53 de milioane de persoane din lumea întreagă, relatează Agerpres.
Un incendiu a avariat sâmbătă un imobil din Pangyo, un oraș aflat la sud de Seul, care găzduiește serverul companiei Kakao. Potrivit acesteia, incendiul a provocat perturbări importante ale serviciului online, care s-au prelungit și în ziua de duminică.
CITEȘTE ȘI Fondatorul companiei de vehicule electrice Nikola, găsit vinovat pentru fraudă. Investitorii au fost mințiți cu privire la tehnologia mașinilor"Ne înclinăm și ne cerem scuze sincere în fața tuturor utilizatorilor", a transmis într-un comunicat compania Kakao, înființată în 2010 și care joacă un rol central în viața cotidiană a sud-coreenilor prin numeroasele sale aplicații de cartografiere, plăți online, comenzi pentru taxiuri, etc.
Președintele Coreii de Sud, Yoon Suk-yeol, a cerut o anchetă, precum și măsuri pentru ca un astfel de incident să nu se mai producă niciodată.
"Sunt foarte întristat din cauza neplăcerilor și a pagubelor pe care coreenii le suportă în aceste momente", a transmis președintele țării într-un comunicat.
CITEȘTE ȘI Danone iese din Rusia"Pe lângă identificarea cauzei exacte, s-a convenit să se pregătească minuțios o serie de măsuri privind prevenirea accidentelor - mai ales instalarea unor centre gemene de date -, precum și un sistem de notificare și de acțiune în caz de accident", a adăugat președintele sud-coreean.
Potrivit agenției de presă Yonhap, incendiul nu a făcut victime omenești.