Facebook lansează o serie de funcții ”utilitare”, așa cum le denumește chiar compania americană, începând cu posibilitatea de a comanda mâncare și achiziționa bilete la diverse evenimente.
Așa cum ne-a obișnuit în ultimii ani, Facebook se află într-o continuă căutare a modalităților de monetizare pe care, odată identificate, le lansează sub forma unor facilități dedicate utilizatorilor săi. Cele mai noi idei puse în practică de oamenii lui Mark Zuckerberg sunt posibilitatea cumpărării de bilete și comenzile de mâncare.
Utilizatorii vor putea realiza aceste operațiuni din cadrul paginilor de Facebook ale firmelor respective. Spre exemplu, cei care vor intra pe pagina de Facebook a unui restaurant vor observa prezența unui buton care le permite să comande mâncare.
Comenzile nu vor fi trimise direct firmelor care prestau servicii, ci vor fi derulate prin intermediul unor intermediarii specializați în acest gen de operațiuni. Spre exemplu, biletele la evenimente vor fi cumpărate, în Statele Unite, prin intermediul serviciilor Ticketmaster și EventBrite.
CITEȘTE ȘI FOTO&VIDEO Care a fost primul lucru pe care și l-a cumpărat Bill Gates din banii câștigați cu MicrosoftO altă modalitate prin care vor putea fi cumpărate bilete este prin intermediul paginilor de evenimente, facilitate care numără la ora actuală peste 650 de milioane de utilizatori. Cei care vor primi notificări legate de evenimentele la care merg prietenii, vor putea să și cumpere bilete pentru evenimentele respective.
Totodată, Facebook primește o facilitate prin care utilizatorii săi pot cere sfatul prietenilor. Spre exemplu, un utilizator care vizitează un oraș dintr-o țară străină, poate ruga prietenii să-i facă sugestii de zone pe care ar trebui să le viziteze.
Funcția Recommendations se laudă că folosește sistemul de inteligență artificială dezvoltat de Facebook, mai precis, partea de recunoaștere a textului. Dacă un utilizator începe să compună un post nou, în care adresează o anumită întrebare, este afișată automat funcția de recomandări, dând posibilitatea utilizatorului de a se adresa direct prietenilor care au trecut printr-o experiență asemănătoare.
CITEȘTE ȘI Google Assistant - o facilitate mediocră acum, un instrument indispensabil peste 10 aniFacebook speră ca astfel că altereze comportamentul utilizatorilor, obișnuiți să caute acest gen de informații pe Google, și că aceștia se vor baza mai mult pe suportul prietenilor.
Noile facilitați sunt în acest moment disponibile doar în Statele Unite, dar Facebook are planuri de extindere la nivel global.