Mark Zuckerberg vrea ca Facebook să ajungă la 5 miliarde de utilizatori până în 2030

Mark Zuckerberg vrea ca Facebook să ajungă la 5 miliarde de utilizatori până în 2030
scris 5 feb 2016

Șeful Facebook, Mark Zuckerberg, a declarat cu ocazia aniversării a 12 ani de existență a rețelei sociale Facebook că obiectivul său este ajungerea la 5 miliarde de utilizatori până cel târziu în 2030.

Facebook are în acest moment 1,59 miliarde de utilizatori. Asta înseamnă că în următorii 14 ani ar trebui să mai atragă încă 3,41 miliarde de oameni. Adică, rotunjit, să-și tripleze numărul de utilizatori.

Urmărește-ne și pe Google News

Dar cum și de unde mai scoate Facebook atâția utilizatori? Simplu, în teorie. Pe lângă creșterea naturală în rândul utilizatorilor actuali de internet, care încă nu au cont de Facebook, trebuie să ajungă cu conexiunile la internet și în zonele sărace sau mai greu accesibile. Pentru că, până la urmă, oricine ar acces la internet va fi și pe Facebook, nu?

Și pentru asta există proiectul celor de la Facebook numit Internet.org, Scopul acestuia este chiar răspândirea internetului în zonele amintite. Spre deosebire de Google, care a apelat la baloane, Facebook va face asta folosind drone solare care dau mai departe internetul receptat prin intermediul sateliților.

Internet cu balonul în Sri Lanka: Insula asiatică va prelua 25% dintr-o companie mixtă controlată de Google CITEȘTE ȘI Internet cu balonul în Sri Lanka: Insula asiatică va prelua 25% dintr-o companie mixtă controlată de Google

Dar Facebook va avea mult de luptat până ca această inițiativă să fie acceptată în toată lumea. Recent, Free Basics, un serviciu Facebook care face parte din inițiativa Internet.rog, a fost oprit în India și Egipt pentru investigații. Există suspiciuni că acesta încalcă principiile neutralității internetului, oferind acces gratuit la Facebook și la alte câteva site-uri, în timp ce restul internetului poate fi accesat doar contracost.

Cum Facebook și Google au același scop, răspândirea accesului la internet, s-ar putea ca cele două companii să ajungă la un moment dat să colaboreze și, respectând principiile neutralității internetului, să ofere acces la nediscriminat la internet. Toată lumea ar avea de câștigat, iar internetul ar deveni, în ansamblul său, un serviciu freemium.

viewscnt
Afla mai multe despre
facebook
mark zuckerberg